Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4246 besök totalt |
Sport Auto gör Supertestet av Bugatti Veryon Supersport
...banan tydligen stängd tidigare idag för att SA ska göra Supertestet. Extremt intressant vad de sätter för tid, för att inte tala om hastigheterna... 1200 hk gör ju sitt. Måste ju verkligen bli rekord i alla fall. Eller vad tror ni? |
||||
Med tanke på tiden i TG testet så finns det en chans för rekord tid om vädret tillåter. Samt att HvS inte bajsar på sig..
Men ska vi inte ha en vadslagning.. ![]() Jag tror 7:11 (bilen är nog kapabel till sub 7 tider men tror inte HvS är rätt förare för det) _________________ Mathias Lövdblad |
||||
Borde verkligen bli rekord, enligt webkameran är det ju bra väder nu så förutsättningarna är väl de rätta.
Jag säger 7.19 |
||||
|
||||
vMaxrekordet borde väl ryka, men det är ju fortfarande en klumpeduns som ska runt böjarna.
|
||||
IMHo är den för tung för att komma under 7. Det ställe där man mest skulle tjäna på Veyronens kärnkraftsstyrka är från Bergwerk och upp men jag skulle inte vilja sitta bakom ratten i approchen till Angstkurve med +280 på mätaren...
![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Hur många varv kan den göra på ett set däck (och en tank också för den delen).
2 kanske? ![]() ![]() Jag har nåt svagt minne om att originalvejrånen tog tanken på 12minuters fullgas, men så mycket plattan i mattan blir det väl inte på ringen (så kanske 3 varv då). Däckens livslängd är nog mer anmärkningsvärd (kort), förmodligen kortare än för Nissan GTR (som ju inte heller är mild mot svålarna). Det blir lite logistikproblem att köra 10 varv på en dag (om det äter 2 set däck, förutom allt tankande). ![]() |
||||
Här är top tio på TG banan som har både snabba och långsamma partier.
1.1:15.1 - Ariel Atom V8 500 2.1:16.8 - Bugatti Veyron Super Sport 3.1:17.1 - Gumpert Apollo S 4.1:17.3 - Ascari A10 5.1:17.6 - Koenigsegg CCX (with Top Gear Wing) 6.1:17.7 - Noble M600 (cold) 7.1:17.8 - Pagani Zonda Roadster F 8.1:17.9 - Caterham Seven Superlight R500 (cold) 9.1:18.3 - Bugatti Veyron 16.4 10.1:18.4 - Pagani Zonda F Den är lägre, arb dämpare fjädrar "sportigare", lättad 200 kg, däcken ska ha en rejsigare comp, 200hk+ samt fler aerodynamiska hjälpmedel för att det ska gå fortare (läs downforce) Allt som allt. Jag tror definitivt under 7.20. Gissar 7.11. ![]() ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||
Är det inte på Veyron som man måste byta fälgar efter ett visst antal däcksbyten? och att bara fälgarna kostar som en sprillans sportbil... Eller minns jag fel? Billigt sätt att köra Ringen är det garanterat inte iaf
![]() Jag är superimponerad av tiden på Top Gears bana! Där brukar inte löna sig med bara massa "PAAAUUUUUEEEERRR" som Jeremy brukar säga. _________________ ![]() |
||||
OJ, kul att se att dom smiskar veyron, jag som tyckte min bil drog mycket på ringen, undra vad denna drar. 20-30 l/mil ?
![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
Konspirationsteori: De har kvaddat den därav tystnaden ![]() |
||||
..Hoppade plötsligt grävlingen fram, stor som en kalv och stenhård, därav dom omfattande skadorna även på tak, front,sidor,bur mm.
Är det inte så att detta kommer först när det numret av S/A släpps då? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Precis och... "det gick inte fortare än normal motorvägsfart, de en kilometer långa bromsspåren måste varit från någon annan bil" ![]() ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4246 besök totalt |