Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2580 besök totalt |
Lästips: EVO 66, April 2004
Lustigt nog känns det återigen som om jag vill rekommendera senaste numret av evo till de som kanske inte köper den. De har ett jämförelsetest som de kallar "The Greatest Drivers' Cars" our to ten of the last ten years-which is best of all? De inkallade bilarna är: BMW M3 E46 Ferrari 550 Maranello Pagani Zonda C12S Renault Clio Williams Porsche 911 GT3 ('03) Porsche 911 turbo ('95) Porsche 911 GT3 ('99) Honda NSX-R Lotus Elise 135 Subaru Impreza P1 Näe, jag har inte skrivit dem i ordning efter vad de tyckte. Hot hatch-testet i samma nummer är antagligen fel på nåt sätt. De jämför Civic TypeR, ST170, Cooper S, Clio 182 och 206 GTi 180 (RC i Sverige). Jag fick tidningen i brevlådan idag, men den brukar finnas på macken ungefär samtidigt. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Har det blivit fler såna till salu efter lanseringen av efterföljaren? _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
om man vill ha en Clubsport så får man leta rätt mycket. Det finns inte så många finingar till salu. 30% av alla som byggdes var clubsport och några har gått åt längst vägarna. Hur många som är kvar vet jag inte. Finns det nån annan som har bra statistik?? _________________ Mvh Patrik Toftered |
||
Har bara hunnit bläddra igenom senaste numret sedan det kom hem och det ser lovande ut! Brukar sluka evo från pärm till pärm men vet inte hur jag ska hinna läsa dem sedan jag blev pappa. Har tre olästa nummer (64, 65 och 66) som ligger och väntar, hinner knappt ta itu med det senaste innan nästa dyker ner i brevlådan.
Vilket härligt lyxproblem ![]() /ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||
Vad ska man tro...?
evo måste va köpta av "la regie". De hyllar ju ständigt alla Renault hot-hatcher. Är de verkligen så himla bra? Redan R5GTE'ns handling ansågs utklassa allt en gång i tiden. Var det "Performance Car" som skrev det? Sedan Clio Willyn, "best hot hatch ever". Clio 172-cupen, superlativen haglade. Och nu, Clio 182 med option chassit, i särklass. Börjar nästan tvivla på evo. Clion är helt ok... men så fantastisk... Jag tvivlar. Tror nog att t.ex. "type-R'en" är en klart kvickare vagn i de flesta lägen... |
||
Det är det nog ingen som tvivlar på , men EVo brukar ju premiera det subjektiva ( rätt eller fel ) före varvtider , de flesta rankade ju mk1 före mk2 gt3'an , men mk2 lär ju vara den snabbare bilen , Focus Rs total sågas ju och det är en hyggligt snabbvagn , sen om de är köpta, vet jag inte för jag har knappt kört en enda en av dessa bilar men det är ju kul med en tidning som är lite annorlunda än massan |
||
Missförstå mig rätt... ![]() Clion är helt klart mycket kompetent. ![]() (Renault kanske skulle hyra in mig som chefsutvecklare till kommande hot-hatch projekt. Jäklar vilken bra bil de skulle kunna få till.) ![]() |
||
Det evo främst verkar ogilla med Civicen är styrningen och att motorn är lite väl tam på låga varv. Kör man på bana spelar inte de halvtaskiga lågvarvsegenskaperna nån roll för då är man ju inte där nere och harvar, men på den krokiga favoritvägen så kör man kanske inte fullt så attackerande och då kan den döda perioden mellan 5 och 6000 rpm vara i vägen.
Styrningen är lite hemlig, men det finns många bilar som är värre. Jag har inte provat Clio 182, bara den gamla (Falks och en av Bilias bilar) och mitt intryck är att det är rätt bekväma vardagsbilar. ![]() ST170, 206RC och Cooper S provade jag innan jag köpte Hondan så mina åsikter om dem finns nånstans i bakhuvet. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Hej!
Var ute i stan idag o skulle köpa nya nr. av EVo men det var tyvärr slutsålt. Skulle någon här kunna tänka sig att lägga upp testet med "the best drivers car"? Funderar på att köpa en GT3 o det skulle vara intressant att läsa. ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||
Det är nog bättre att köpa tidningen, den är värd varenda krona. Åk till en välsorterad pressbyrå eller Statiolmack (här i Helsingborg har de iaf evo) _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2580 besök totalt |