Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 -87 [Knutstorp 17e juli TPC]
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
2 besök senaste veckan (26668 totalt)
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Får se hur jag gör med lyftstyrningarna. Vill få det stilrent och nära original, har sett gjutna styrningar i glasfiber som ska passa bra. Minns inte var jag sett de bara? Har semester nu, får se om jag tillverkar ett par fina.

plato: Jaså det var du, trevligt Känner igen ditt användarnamn men visste inte att det var du.

---

Här är lite kass film från Anderstorp filmat med iPhone när jag jagar en S60-challenge bil i regn. Var ganska halt med slicksen

http://www.youtube.com/watch?v=KpJd2MNmD-k

hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Tack för tipset på luftstyrningar, ska kolla in det lite mer noga och beställa.

---

Varje år anordnar massa vänner till mig en konbanekörning på Vårgårda flygfält. Idag var vi och körde för tredje året i rad. Det är en trevlig tillställning med omkring 30 bilar som kör i alla olika former och storlekar. Vädret var på vår sida idag som vanligt, är solbränd i hela ansiktet

Banan är ungefär 700m lång och inleds med ett snabbt parti för att sedan bli till ett lite tightare parti och slutligen en vändning, lite likt Superstage.

Körde på slicks och med kass asfalt så var det lite spännande i mellan åt. Körde 9-10 repor under dagen och slutade som segare till sist vilket var roligt. Fick 44.5 som bästa tid, tvåan körde på 46.0 om jag minns rätt och de övriga bilarna låg på 50 och uppåt.

M3an är ganska optimal för denna typ av körning. Slicks som aldrig sviker, välbalanserad och smidig över lag.

Är fortfarande så sjukt imponerad över bilen. Den är 24 år gammal och håller i ur och skur hur hårt man än kör. Visserligen får man kolla över sakerna ofta och serva väl men att allt håller så bra som det gör, gör mig imponerad.

Lite bilder tagna av lite olika folk:

Rosa hörselskydd är det bästa man kan önska sig efter en heldag med brummande motorer

Göteborg
Här sen Mar 2007

Trådstartare
Idag monterade jag tillbaka baksäte och skinnstol på förarplatsen, gjorde en ordentlig tvätt in och utvändigt och var ute och gled i 2-3 timmar i den härliga kvällssolen. Funderade över det mesta, men mest över hur grym bilen är på alla sätt och vis. Det var flera stycken som gav tummen upp när jag var ute, vilket alltid känns extra kul.

Funderade lite mer. Bankörning är grejen. Bilen fungerar som en dröm på bana men det finns en del av mig som tycker det tar emot att köra den stenhårt på bana och bli blästrad av bilar framför och stå ut med all annan "skit" som banbilar får ta. Jag vill köra stenhårt, mycket och länge utan att behöva ta hänsyn till stenskott eller till och med intryckta skärmar.

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Om inte onsdagens lotto slår in finns möjligheten att jag tyvärr säljer bilen för att köpa en bil mer anpassad för bana. En bil med bur och låg vikt, bakhjulsdrivet och givetvis BMW.

Har kollat filmer, läst flera projekttrådar från start till slut, läst reglementen och allt annat som hör till angående BMW-cup. Det verkar vara ett trevligt gäng som kör där man verkligen får uppleva bankörningen på en annan nivå.

om det finns någon intresserad så skicka ett PM så kan vi diskutera mer. Vet dock inte än exakt hur det blir med allt.

>

BMW M3 E30 -87 [Knutstorp 17e juli TPC]
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
2 besök senaste veckan (26668 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande