Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2261 besök totalt |
SÄLJES: BMW M3 Competition 2005
Ska tyvärr göra mig av med min M3a och det känns som en rejsa bil ![]() Bilen har det speciella utrustnings paketet Competition eller ZCP som var ett baninriktat extra paket, klipper in lite info om vad som är det speciella med det: "M3 Competition Package The package includes: *19-inch BBS spin-cast (flow formed) alloy wheels (marketed as "forged") *Specially tuned spring rates for the Competition Package; this was carried over to all M3 production from 12/04 on. *CSL steering rack: More direct steering ratio of 14.5:1 (vs. standard M3's 15.4:1) *CSL's M-Track Mode DSC with a button mounted on the steering wheel (deletion of cruise control and steering wheel mounted radio/phone controls) *CSL's Compound cross-drilled rotors; larger front rotor of 13.6 inches (from 12.6 inches) with black painted calipers *Alcantara steering wheel, gear lever and hand brake *Interlagos Blue exterior paint available as an exclusive color option. *Unique cube aluminum interior trim" Bil: Bmw M3 Competition 2005 Interlagos blå. Motor/Drivning: orginal förutom samcoslang vid insuget och komplett supersprint system från grenrören och hela vägen bak. dvs: * 787512 * 787513 * 044006 Chassi: Sänkt 30/20 utöver orginal. Ställbara topplagringar fram. Utbytta stötdämparfästen ibak till samma som CSL. Finns även camberstag för bakvagnen om man är intresserad. Samma styrväxel som CSL. 15mm Spacer ifram och 10 ibak. Bromsar: orginal dvs. samma som M3 CSL. Nya klossar runt om. Sitter även stålomspunna bromsslangar monterade. Fälgar/Däck: Sitter Competitionfälgar på bilen dvs. samma som CSL förutom att framfälgarna är 1/2 tum smalare, lackade i antracit grå med svart botten. Bakdäcken är något trötta, bra pris på nya kan ordnas. Kan även köpas med en extra uppsätning(4st) 19*9,5tum fälgar till bilen. (går att åka med dessa runtom, bra om man vill ha bus/banfälgar) Inredning/multimedia: Svart inredning och tak, silver lister i kolfibermönster (competition). elstolar, färddator, halvskinn, harman/kardon (stora stereon), separat baslåda (magnat), skidsäck, elhissar, automatiskt avbländning backspegel, elspeglar, armstöd, ac, samma ratt som CSL. Extriört: orginal förutom vita blinkerslampor och Alive klibbor. Bilderna är klickbara. ![]() ![]() ![]() Första kontakt om man är sugen får gärna tas via PM då jag jobbar mycket. Pris vid smidig affär: 230k / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
Kom på att jag hade glömt och skriva ut miltal när jag hade gått och lagt mig.
![]() 9700mil och STORA servicen är gjord, fullstämplad servicebok osv. och FM-radio finns ![]() / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2261 besök totalt |