Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9940 besök totalt |
För bana eller vanlig väg?? Många som rejsar med 924/944 försöker få till mer caster så det är nog bara positivt. Har du nån bra/enkel lösning för att flytta fram framhjulen på 944 så fram med det, jag tycker att det verkar krångligt. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Spelar det nån roll egentligen? ![]() Jag tycker det är en förädling... Och en ny motor går ju alltid att fixa! ![]() _________________ ![]() |
||||
Tror han menar att maxjustering av caster mha av orginal casterjusteringen vid bakre infästningen av bärarmen gör att hjulet hamnar längre fram. Rätt mkt faktiskt, flera cm ivf. Syns tydligt. _________________ Pär Hylander |
||||
Tjoflöjt jag åker oxå den fantastiska 951:an om nån missat det... ![]() Det är klart att orginal fetischister(?) eller hur det nu stavas tycker att en 951:a och säkert särskilt en TurbOCup skall vara orginal.. Men tittar man på annonser på tex 930Turbo som är trimmade ligger dom oftast ganska mycket högre i pris än en orginal dito.. När det gäller trimningen av min egen TurbOCup med tex en 3L motor så brukar jag replikera med följande. Om du är intresserad av att köpa en GT2:a blir du då besviken om den är seriöst trimmad?! Antagligen inte! Jag tycker det är lite likadant med min TurbOCup, köper man en gammal tävlingsbil vill man väl använda den på bana och gata och då gör det väl inget om den är snabbare än orginal..... Min hemsida om nån missat den.. www.puppan.se Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Så här tänker jag:
om jag nån dag kommer att byta upp mig, så lutar det förmodligen åt en 968;a. Då står jag i princip med samma bil som jag har i dag (något nyare o modernare men i stort sätt samma bil) ! om jag då i stället lägger pengarna på att fixa till motorn i den jag har så har jag ju både en udda o kul bil som förmodligen kommer att kännas som en helt ny bil ![]() Den borde även vara attraktiv på en större markand den dag jag ska sälja den. Nästa fråga som jag ställer mig är - Vad ska jag med alla HK till!!? ![]() o vart ska jag få pengarna i från? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Hur mycket har sandèn räknat med att din motor kommer att lämna då Puppan (PM;a)?
För trots att det kostar mycket med ett sånt här bygge så får man väll ändå se det som ganska prisvärt. För vad får man ge för en nyare Porsche med 400-500HK? Tyvärr så drar det jj med sig en hel del annat! Växellåda, bromsar mm _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Jag vet inte hur mycket motorn kommer lämna och vill inte spekulera på nätet innan jag har faktiska bromspapper. Antagligen skall jag bromsa i helgen och efter det är väl siffrorna inte mycket att hymla med!!
Att trimma en 996 till samma prestanda blir antagligen fantastiskt dyrt! Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Sen i tisdags är jag, om än inte stolt, så åtminstone ägare till en 924S-86. Dessutom skrev farsan över sin gamla krockade 924-80 på mig för ett tag sen. Planer för båda finnes, men det får jag återkomma till när de börjar realiseras.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Jag har en 87:a och en 84:a nu. Har haft en 85B och en S2:a av 90's modell..
om man inte har behov av ett baksöte är 44:an världens bästa bil i de flesta kategorier. Det är väldigt sällan man kan kombinera de tre faktorerna: 1: Billig 2: Snabb 3: Kvalitet Man brukar alltid få välja bort en men inte med 944:an. _________________ Anders Hansson |
||||
Blev det den i Malmö som jag skrev om här? _________________ Pär Hylander |
||||
Ser några detaljer på rak arm som inte ser moddade ut, sumpen och ett rör (till kylningen?) Är generatorn orginal? Generatorfästet ser inte orginal ut. Kopplingshuset, vad är det för nått? _________________ Pär Hylander |
||||
Hej per Min generator kommer från Opel, fästet är snidat i rostfritt. Kopplingshuset kommer från Audi men det är bara för att kunna montera motorn i bromsbänken, sen används orginal. _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||||
Nää, fick ta bussen till Stockholm. Inspekterad av Fredrik Å och inköpt av K3-anställd säger mig att den nog inte är fullt så illa som den emellanåt låter (växellåda=stenkross). Eller skall ordet köptorsk återigen stämplas i min panna ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Har du sålt din Alfa då? ![]() Ska det bli racebil av 924an? ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 9940 besök totalt |