Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vilka här har porsche 944 ?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9940 besök totalt
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Andreas Lundborg skrev:
Vilka hjulvinklar kör ni med??
typ caster, toe och camber
caster skall framdäcket väldigt långt fram har jag hört för att få det bra, stämmer det eller?

För bana eller vanlig väg??

Många som rejsar med 924/944 försöker få till mer caster så det är nog bara positivt.

Har du nån bra/enkel lösning för att flytta fram framhjulen på 944 så fram med det, jag tycker att det verkar krångligt.

Stockholm
Här sen Feb 2003

Fredrik C skrev:
Har funderat lite på alla dessa trelitersturbo byggen som pågår runt om i Sverige. Hur påverkar dessa värdet på bilen?
Att man inte får tillbaka pengarna som ett sådant bygge kostar det förstår jag. Men hur påverkar det bilens värde förövrigt? Är det att förstöra den eller förädlar man den? Vad är era åsikter o somsagt vad tror ni om värdet på bilen?
Var hos en känd motorbyggare i dag o fikade. Vårt samtal väckte en det tankar i mig som jag länge har försökt förtränga ...

Spelar det nån roll egentligen?
Jag tycker det är en förädling... Och en ny motor går ju alltid att fixa!

Laholm
Här sen Nov 2002

FSN skrev:
Andreas Lundborg skrev:
Vilka hjulvinklar kör ni med??
typ caster, toe och camber
caster skall framdäcket väldigt långt fram har jag hört för att få det bra, stämmer det eller?

För bana eller vanlig väg??

Många som rejsar med 924/944 försöker få till mer caster så det är nog bara positivt.

Har du nån bra/enkel lösning för att flytta fram framhjulen på 944 så fram med det, jag tycker att det verkar krångligt.

Tror han menar att maxjustering av caster mha av orginal casterjusteringen vid bakre infästningen av bärarmen gör att hjulet hamnar längre fram. Rätt mkt faktiskt, flera cm ivf. Syns tydligt.

Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003

Jag har oxxå en... 951 86:a under konstruktion.... Förhoppningsvis körbar till sommaren...

Efter två års abstinens....

/Peter

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003

Jag har en gammal 931-79 som det ska köras med år om allt håller ihop

MVH Joakim

Diver
Gbg
Här sen Maj 2003

931 som från och med igår, laddar 1.0bar med vatteninsprutning

Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Fredrik C skrev:
Har funderat lite på alla dessa trelitersturbo byggen som pågår runt om i Sverige. Hur påverkar dessa värdet på bilen?
Att man inte får tillbaka pengarna som ett sådant bygge kostar det förstår jag. Men hur påverkar det bilens värde förövrigt? Är det att förstöra den eller förädlar man den? Vad är era åsikter o somsagt vad tror ni om värdet på bilen?
Var hos en känd motorbyggare i dag o fikade. Vårt samtal väckte en det tankar i mig som jag länge har försökt förtränga ...

Tjoflöjt jag åker oxå den fantastiska 951:an om nån missat det...

Det är klart att orginal fetischister(?) eller hur det nu stavas tycker att en 951:a och säkert särskilt en TurbOCup skall vara orginal.. Men tittar man på annonser på tex 930Turbo som är trimmade ligger dom oftast ganska mycket högre i pris än en orginal dito..

När det gäller trimningen av min egen TurbOCup med tex en 3L motor så brukar jag replikera med följande. Om du är intresserad av att köpa en GT2:a blir du då besviken om den är seriöst trimmad?! Antagligen inte! Jag tycker det är lite likadant med min TurbOCup, köper man en gammal tävlingsbil vill man väl använda den på bana och gata och då gör det väl inget om den är snabbare än orginal.....

Min hemsida om nån missat den..

www.puppan.se

Mvh
Pete

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Så här tänker jag:
om jag nån dag kommer att byta upp mig, så lutar det förmodligen åt en 968;a.
Då står jag i princip med samma bil som jag har i dag (något nyare o modernare men i stort sätt samma bil) !
om jag då i stället lägger pengarna på att fixa till motorn i den jag har så har jag ju både en udda o kul bil som förmodligen kommer att kännas som en helt ny bil !
Den borde även vara attraktiv på en större markand den dag jag ska sälja den.

Nästa fråga som jag ställer mig är - Vad ska jag med alla HK till!!?
o vart ska jag få pengarna i från?

NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Hur mycket har sandèn räknat med att din motor kommer att lämna då Puppan (PM;a)?
För trots att det kostar mycket med ett sånt här bygge så får man väll ändå se det som ganska prisvärt.
För vad får man ge för en nyare Porsche med 400-500HK?
Tyvärr så drar det jj med sig en hel del annat! Växellåda, bromsar mm

Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Jag vet inte hur mycket motorn kommer lämna och vill inte spekulera på nätet innan jag har faktiska bromspapper. Antagligen skall jag bromsa i helgen och efter det är väl siffrorna inte mycket att hymla med!!

Att trimma en 996 till samma prestanda blir antagligen fantastiskt dyrt!

Mvh
Pete

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Då vill vi ha lite siffror efter helgen !!!

Citera
Jonas Jarlmark
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag har en N/A -87 som bruks-hink. Perfekt kombi. Lite seg bara. Fast det är ju tillräckligt när snön ligger djup, nya vinterdäck var en hit, nu spinner den inte på femman i 140 längre.

/ Jonas Jarlmark
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Sen i tisdags är jag, om än inte stolt, så åtminstone ägare till en 924S-86. Dessutom skrev farsan över sin gamla krockade 924-80 på mig för ett tag sen. Planer för båda finnes, men det får jag återkomma till när de börjar realiseras.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003

Glömde min gamla fina motor, som någon gammal Porsche 931 ägare ser så är den är lite modifierad.

MVH Joakim

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Jag har en 87:a och en 84:a nu. Har haft en 85B och en S2:a av 90's modell..

om man inte har behov av ett baksöte är 44:an världens bästa bil i de flesta kategorier.

Det är väldigt sällan man kan kombinera de tre faktorerna:

1: Billig
2: Snabb
3: Kvalitet

Man brukar alltid få välja bort en men inte med 944:an.

Laholm
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
Sen i tisdags är jag, om än inte stolt, så åtminstone ägare till en 924S-86. Dessutom skrev farsan över sin gamla krockade 924-80 på mig för ett tag sen. Planer för båda finnes, men det får jag återkomma till när de börjar realiseras.

Blev det den i Malmö som jag skrev om här?

Laholm
Här sen Nov 2002

Joakim.S skrev:
Glömde min gamla fina motor, som någon gammal Porsche 931 ägare ser så är den är lite modifierad.

MVH Joakim

Ser några detaljer på rak arm som inte ser moddade ut, sumpen och ett rör (till kylningen?) Är generatorn orginal? Generatorfästet ser inte orginal ut. Kopplingshuset, vad är det för nått?

Nacka
Här sen Nov 2003

Citat:
Ser några detaljer på rak arm som inte ser moddade ut, sumpen och ett rör (till kylningen?) Är generatorn orginal? Generatorfästet ser inte orginal ut. Kopplingshuset, vad är det för nått?

Hej per
Min generator kommer från Opel, fästet är snidat i rostfritt.
Kopplingshuset kommer från Audi men det är bara för att kunna montera motorn i bromsbänken, sen används orginal.

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Pär Hylander skrev:
P.P. skrev:

Blev det den i Malmö som jag skrev om här?

Nää, fick ta bussen till Stockholm. Inspekterad av Fredrik Å och inköpt av K3-anställd säger mig att den nog inte är fullt så illa som den emellanåt låter (växellåda=stenkross). Eller skall ordet köptorsk återigen stämplas i min panna

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
Nää, fick ta bussen till Stockholm. Inspekterad av Fredrik Å och inköpt av K3-anställd säger mig att den nog inte är fullt så illa som den emellanåt låter (växellåda=stenkross). Eller skall ordet köptorsk återigen stämplas i min panna

Har du sålt din Alfa då? Den lät ju så fint...

Ska det bli racebil av 924an?

Malmköping
Här sen Nov 2002

Vilka ska till Mantorp o köra med PCS då?
Jag blev klar i fredags thumbs up !

Citera
Allmänt banåkaforum
Vilka här har porsche 944 ?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
9940 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande