Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2012 klar!
1, 2, 3, 4, 5   >>
17907 besök totalt
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Bankalender 2012 klar!

Ja då är vi i full gång med att planera kalendern inför 2012 för att få bästa möjliga banor och tider till våra event

Vi får se hur vi får ihop detta gigantiska pussel, många "slåss" om tillgången på våra fina banors allt mindre tillgängliga tid. thumbs down

Som det ser ut nu så kommer vi arrangera 6 st träffar varav 2 st i samarbete med BMW CS.

27 april, Sviestad, Licenskurs
28-29 April, Mantorp Park 2 dagar tillsammans med BMWCS.
17 Juni, Kinnekulle Ring
8 Juli, Anderstorp
4-5 Augusti, Ring Knutstorp 2 dagar tillsammans med BMWCS
22 September, Gelleråsen
6 oktober, Mantorp Park Final & Fest

Vi kommer troligen inte skilja på gata/cup 2012 då sammanhållningen är väldigt viktig för klubben.

Falkenberg, Gotland, Sturup, Anderstorp, Kinnekulle och Gelleråsen är tillgängliga banor att passa in på de "lediga" månaderna. Vi får helt enkelt se hur bitarna faller på plats under hösten då de olika banorna har olika förutsättningar att ta hänsyn till.

observera att inga beslut är tagna av styrelsen så se detta som en allmän förhandsinfo.

Stora Höga
Här sen Nov 2002

Re: Bankalender 2012

Patrik Skoog skrev:
Falkenberg, Gotland, Sturup, Anderstorp, Kinnekulle och Gelleråsen är tillgängliga banor att passa in på de "lediga" månaderna. Vi får helt enkelt se hur bitarna faller på plats under hösten då de olika banorna har olika förutsättningar att ta hänsyn till.

observera att inga beslut är tagna av styrelsen så se detta som en allmän förhandsinfo.

Gott jobb och bra info Patrik! thumbs up

En liten fråga i all välmening - "nya", ubyggda Rudskogen?

Jag vet inte hur det idag funkar med SBF att arrangera tävling i annat land och/eller om det är praktiskt möjligt att köra tävling på ett arrangemang annordnat av t.ex. BMW CCN (Car Club Norway).

Men banan ser riktigt intressant ut och stämningen i Norge brukar vara riktigt bra!
Under 90-talet när utbytet mellan BMW-klubbarna i Norge och Sverige var stort, innan licenskrav vid vanlig gatbilskörning, kördes det om jag inte minns fel ett Cup-race på just Rudskogen.

Kan vara värt att undersöka och om inte annat kan alla gatbilsåkare fundera på att besöka ett BMW CCN arrangemang på Rudskogen. När Gunnar Ö och jag var där -09 blev vi väl mottagna och det var mycket körning.

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Falkenberg hade ju varit jätteskoj o Sturup var det länge sen vi var på.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re: Bankalender 2012

Martin G skrev:
En liten fråga i all välmening - "nya", ubyggda Rudskogen?

Jag vet inte hur det idag funkar med SBF att arrangera tävling i annat land och/eller om det är praktiskt möjligt att köra tävling på ett arrangemang annordnat av t.ex. BMW CCN (Car Club Norway).

Vi tittade på detta inför både 2009, 10 och 11, men svaret vi fick från rudskogen var att det var fullbokat på helgerna.. -2012 gör vi ett nytt försök

Att samköra med andra klubbar får vi väldigt många förslag på då våra arrangemang verkar ha bra rykte, men beskymret med den frågan är alltid att vi har vår "setup" med gata/cup där vi inte har utrymme till andra under samma dag. Att övergå i 2 dagars skulle vara möjligt, men erfarenhetsmässigt så blir det betydligt färre deltagare då man "tvingas" ta både lördagen och söndagen i anspråk och där körtiden är utspridd över hela helgen. Våra medlemmar verkar vilja ha det tight, effektivt och koncentrerat på en dag, vilket inte är så konstigt då det finns annat i livet som måste prioriteras utöver detta

Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Johan Sjöström skrev:
Falkenberg hade ju varit jätteskoj o Sturup var det länge sen vi var på.

och Nürnbergring!
Porsceklubben kör ju där i år - igen!

Der drüben
Här sen Dec 2002

Fredrik det heter Nurnborgring

visst hade det varit käckt med en resa dit, sign me up!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007

nästa år

om man har två dagar kan man inte en med mera(bara) cup och en med mera Gatkörande. Det var i min mening bra med tid på Kinnekulle i år utan för mycket avbrott.

Nu får jag nog ducka men det är mina två cent.

BMW Z3M
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Rudskogen och Kinnekulle hade varit trevligt! Eftersom min bil är uppstartad nu så borde den vara komplett till säsongen 2012

Rudskogen har ju blivit en sjuk anläggning thumbs up

www.albertssonracing.se
Citera
Schmiedmann
Kungsbacka
Här sen Mar 2010

Jag har bara ett önskemål (men det vet ni ju redan...).

Gotland Ring...

Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

Schmiedmann skrev:

Gotland Ring...

Tag med eget skithus vilket kanske föranleder att bjuda in kusinen till ådisarna dom kallar sig ju dass bil "fritt översatt"

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
J.L
Vara
Här sen Maj 2005

Re:

Björnes skrev:
Schmiedmann skrev:

Gotland Ring...

Tag med eget skithus vilket kanske föranleder att bjuda in kusinen till ådisarna dom kallar sig ju dass bil "fritt översatt"

Hahaha ;-)

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
På styrelsemötet idag beslöts att sikta på följande kalender 2012:

Maj Mantorp med CS (2d)
Juni
Juli
Augusti Knutan med CS (2d)
September
oktober

Gotland skall återbesökas under Juni eller September (tillsammans med annan klubb, vi hyr hela helgen men kör var sin dag) Känner vi någon klubb som vill "samarrangera" så hör av er till mig.
Anderstorp
Gelleråsen
Falkenberg

Reserv om någon utav ovanstående faller bort blir dubbla Mantorp eller Gelleråsen
Gata & cup tillsammans hela året.

I vilken ordning banorna blir återstår att se

Här sen Apr 2005

Trådstartare
dubbel

Nyköping
Här sen Mar 2004

Spvm på Gotland, så kan säkert fler av oss tävla i två dagar thumbs up

Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

om Marcus talar i egen sak så kan teknikern göra det oxå. ERCup och hjälps åt med funkisar och det finns många som kan köra båda dagarna dock ej de stora motorerna men det behövs ju fler förare på varje bil i långlopp.

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Det måste väl inte vara någon klubb med tävlingsmomentet? Jag menar det är väl inget förutbestämt?
För likaväl som cupisarna vill köra 2 dagar vill säkerligen dom gatbilar som pallrar sig "ända" till Gotland köra 2 dagar.

Idealet hade varit om vi kan hitta en samarrangör där alla kan vara med i dagarna 2. Är det möjligt tro? Jag tror fler hade tyckte det var värt den extra mödan/kostnaden om man fick lite mer för mödan för det är en lite större apparat inte bara för arrangörerna utan även deltagarna.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Nej det behöver inte vara en "tävlingsklubb". BMWSC har redan 2st 2dagars under 2012 så Gotland blir "bara" 1 dagars utifrån SC perspektiv med eventuell fri körning på fredagen. Sen beroende på den andra klubben så kan man öppna för möjligheten att även åka under söndagen.

Det finns många alternativ och flera dörrar har öppnats redan med andra klubbar.

Nyköping
Här sen Mar 2004

Spvm har inte så många klasser, så det går att trycka in gatbilar där också

Citera
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008

Re:

Patrik Skoog skrev:
På styrelsemötet idag beslöts att sikta på följande kalender 2012:

Maj Mantorp med CS (2d)
Juni
Juli
Augusti Knutan med CS (2d)
September
oktober

Gotland skall återbesökas under Juni eller September (tillsammans med annan klubb, vi hyr hela helgen men kör var sin dag) Känner vi någon klubb som vill "samarrangera" så hör av er till mig.
Anderstorp
Gelleråsen
Falkenberg

Reserv om någon utav ovanstående faller bort blir dubbla Mantorp eller Gelleråsen
Gata & cup tillsammans hela året.

I vilken ordning banorna blir återstår att se

thumbs up thumbs up thumbs up

BMWSC #719
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Ingen Kinekulle?

Gotland hade varit jätteskoj men personligen känns som det är får vara minst 2 dagars körning (öppen körning eller annan öppen klub tex).

Hoppas ni kan få in falkenberg nästa år! Var och tittade på cup racet och banan ser ut att vara hur rolig som helst, sånt flyt...

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Kinnekulle har vi haft varje år väl? Något år mer än en gång per säsong, Sturup har vi inte varit på sedan Branting dog.. Kanske inte världens bästa bana men relativt underhållande ändå.

Nåja jag tror detta blir bra men håller med Jarlson i det här med Gotland att skall man hoppa på detta får det nog vara 2 dagars körning om det skall anses lönt.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2012 klar!
1, 2, 3, 4, 5   >>
17907 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande