| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2012 klar!
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 17907 besök totalt |
|
Bankalender 2012 klar!
Ja då är vi i full gång med att planera kalendern inför 2012 för att få bästa möjliga banor och tider till våra event
Vi får se hur vi får ihop detta gigantiska pussel, många "slåss" om tillgången på våra fina banors allt mindre tillgängliga tid. Som det ser ut nu så kommer vi arrangera 6 st träffar varav 2 st i samarbete med BMW CS. 27 april, Sviestad, Licenskurs
28-29 April, Mantorp Park 2 dagar tillsammans med BMWCS.
17 Juni, Kinnekulle Ring
8 Juli, Anderstorp
4-5 Augusti, Ring Knutstorp 2 dagar tillsammans med BMWCS
22 September, Gelleråsen
6 oktober, Mantorp Park Final & Fest
Vi kommer troligen inte skilja på gata/cup 2012 då sammanhållningen är väldigt viktig för klubben. Falkenberg, Gotland, Sturup, Anderstorp, Kinnekulle och Gelleråsen är tillgängliga banor att passa in på de "lediga" månaderna. Vi får helt enkelt se hur bitarna faller på plats under hösten då de olika banorna har olika förutsättningar att ta hänsyn till. observera att inga beslut är tagna av styrelsen så se detta som en allmän förhandsinfo.
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
Re: Bankalender 2012
Gott jobb och bra info Patrik! En liten fråga i all välmening - "nya", ubyggda Rudskogen? Jag vet inte hur det idag funkar med SBF att arrangera tävling i annat land och/eller om det är praktiskt möjligt att köra tävling på ett arrangemang annordnat av t.ex. BMW CCN (Car Club Norway). Men banan ser riktigt intressant ut och stämningen i Norge brukar vara riktigt bra! Under 90-talet när utbytet mellan BMW-klubbarna i Norge och Sverige var stort, innan licenskrav vid vanlig gatbilskörning, kördes det om jag inte minns fel ett Cup-race på just Rudskogen. Kan vara värt att undersöka och om inte annat kan alla gatbilsåkare fundera på att besöka ett BMW CCN arrangemang på Rudskogen. När Gunnar Ö och jag var där -09 blev vi väl mottagna och det var mycket körning. _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
|
Re: Bankalender 2012
Vi tittade på detta inför både 2009, 10 och 11, men svaret vi fick från rudskogen var att det var fullbokat på helgerna.. -2012 gör vi ett nytt försök
Att samköra med andra klubbar får vi väldigt många förslag på då våra arrangemang verkar ha bra rykte, men beskymret med den frågan är alltid att vi har vår "setup" med gata/cup där vi inte har utrymme till andra under samma dag. Att övergå i 2 dagars skulle vara möjligt, men erfarenhetsmässigt så blir det betydligt färre deltagare då man "tvingas" ta både lördagen och söndagen i anspråk och där körtiden är utspridd över hela helgen. Våra medlemmar verkar vilja ha det tight, effektivt och koncentrerat på en dag, vilket inte är så konstigt då det finns annat i livet som måste prioriteras utöver detta
||||
|
nästa år
om man har två dagar kan man inte en med mera(bara) cup och en med mera Gatkörande. Det var i min mening bra med tid på Kinnekulle i år utan för mycket avbrott. Nu får jag nog ducka men det är mina två cent. _________________ Michael Franzetti BMW Z3M |
||||
|
Rudskogen och Kinnekulle hade varit trevligt! Eftersom min bil är uppstartad nu så borde den vara komplett till säsongen 2012
Rudskogen har ju blivit en sjuk anläggning |
||||
|
_________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||
|
Re:
Tag med eget skithus vilket kanske föranleder att bjuda in kusinen till ådisarna dom kallar sig ju dass bil "fritt översatt" _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
|
Re:
Hahaha ;-) _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
|
På styrelsemötet idag beslöts att sikta på följande kalender 2012:
Maj Mantorp med CS (2d) Juni Juli Augusti Knutan med CS (2d) September oktober Gotland skall återbesökas under Juni eller September (tillsammans med annan klubb, vi hyr hela helgen men kör var sin dag) Känner vi någon klubb som vill "samarrangera" så hör av er till mig. Anderstorp Gelleråsen Falkenberg Reserv om någon utav ovanstående faller bort blir dubbla Mantorp eller Gelleråsen Gata & cup tillsammans hela året. I vilken ordning banorna blir återstår att se
||||
|
om Marcus talar i egen sak så kan teknikern göra det oxå. ERCup och hjälps åt med funkisar och det finns många som kan köra båda dagarna dock ej de stora motorerna men det behövs ju fler förare på varje bil i långlopp.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
|
Det måste väl inte vara någon klubb med tävlingsmomentet? Jag menar det är väl inget förutbestämt?
För likaväl som cupisarna vill köra 2 dagar vill säkerligen dom gatbilar som pallrar sig "ända" till Gotland köra 2 dagar. Idealet hade varit om vi kan hitta en samarrangör där alla kan vara med i dagarna 2. Är det möjligt tro? Jag tror fler hade tyckte det var värt den extra mödan/kostnaden om man fick lite mer för mödan för det är en lite större apparat inte bara för arrangörerna utan även deltagarna. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Nej det behöver inte vara en "tävlingsklubb". BMWSC har redan 2st 2dagars under 2012 så Gotland blir "bara" 1 dagars utifrån SC perspektiv med eventuell fri körning på fredagen. Sen beroende på den andra klubben så kan man öppna för möjligheten att även åka under söndagen.
Det finns många alternativ och flera dörrar har öppnats redan med andra klubbar.
||||
|
Re:
_________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||||
|
Ingen Kinekulle?
Gotland hade varit jätteskoj men personligen känns som det är får vara minst 2 dagars körning (öppen körning eller annan öppen klub tex). Hoppas ni kan få in falkenberg nästa år! Var och tittade på cup racet och banan ser ut att vara hur rolig som helst, sånt flyt... _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
|
Kinnekulle har vi haft varje år väl? Något år mer än en gång per säsong, Sturup har vi inte varit på sedan Branting dog.. Kanske inte världens bästa bana men relativt underhållande ändå.
Nåja jag tror detta blir bra men håller med Jarlson i det här med Gotland att skall man hoppa på detta får det nog vara 2 dagars körning om det skall anses lönt. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2012 klar!
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 17907 besök totalt |