Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3469 besök totalt |
_________________ ![]() |
||||
Visst var det en sådan med bl a Walter Röhrl, som utklassade alla andra!?!
Vill minnas att någon i Ringers-gruppen stått uppe i Hohe Acht och hört den komma på första varvet och dåna förbi i dimman. Sedan kom ingenting och ingenting och ingenting... Efter 30 sekunder kom nästa bil. Minns jag rätt?!? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Det är Walter på bilden ![]() _________________ ![]() |
||||
Vill minnas att Porschehandlaren i Karlstad, Lasse Jönsson, har en sådan! Har har också bla en 959:a. Lär vara nere med 904:an på någon stor historisk tävling (vet ej vad den heter) på Nordsleife var och vartannat år!
Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||||
Lasse har många roliga och ovanliga bilar.
om jag inte minns helt fel så har han en 956:a oxå... Vore verkligen skoj att ta en titt på hans "lilla" bilsamling. ![]() Per: du har väll fått Porsche Magasinet? http://www.racemaniacs.com/temp/Lewa Där står det bla om Lasses 959:a Vad sägs om 75mil på mätarn. Det tråkiga med den bilen är att den inte går att regga i sverige, för att den är såld här! Inte för att man har pengarna för att köpa den, men iaf ![]() _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
Ni som är medlemmar i PCS kan kanske hjälpa mig med datum för banträffar och slalom när de blir spikade?
(och så kanske ni kan göra bra reklam för rejsa.nu i PCS forum ;-) Det borde finnas några banträfftokiga där ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag bodde i Karlstad 89-90 och eftersom det bara var några hundra meter bort till Lasse Jönsson så blev det mer än ett besök där. Det fanns alltid nån ny uddavagn där förutom de som alltid stod längs väggen.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Lewan:
Ja, Cayenne ja. Hade det inte varit för sådan pettitesser som att den råkar ha totalt fel pris för mig så hade det varit en attans fin bil att dra trailer med räserbil på till banan. Men jag läste att den fått på pälsen av ett knippe motorjournalister när dom jämfört den med kusinen VW Tuareg. Skulle tro att Touareg är mycket mer SUV än Cayenne per krona... hoppla, det blev lite OT, ber om ursäkt ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Hej på er!
Magnus: Jajamen, försöker hålla koll i PCSs kalender. Inget matnyttigt än! (det är mest julbord och gokartträffar i den så här års!) Mvh, Pär ps, PCS banmöte Mantorp 21 sept? Du måste ha fina infokanaler Magnus! Jag har ingen aning om det! _________________ Pär Hylander |
||||
*försöker leka lite besserwisser* Lasse Jönsson må äga många roliga bilar, men vet inte om ha äger någon 904... En 907 finns däremot i samlingen. ![]() ![]() ![]() Någon som kan visa bilder på en eventuell 904 ägd av jönsson? :s _________________ Anders Dauner |
||||
Jag återtar genast mitt påstående, böjer huvudet och skäms en aning ;-) Hrmm, skäms ytterliga lite för att jag är så dåligt påläst om de olika tävlingsmodellerna från 60- och 70-talet. Mvh, pär _________________ Pär Hylander |
||||
Ni Porsche-ägare borde ju verkilgen inte se fel på en 904:a och en 907:a. ![]() Tillrättavisad av en BMW-ägare... ![]() Ps. Vad är det för skillnad mellan en 904 och en 907? :s _________________ Anders Dauner |
||||
Lasse har en 904 också. lätt Tomatröd i färgen med vita stripes. har körts i några RHK-race här i landet, och jag tror han hade den nere på Eifelrennen för ett par år sen också.
Var det någon mer än jag som såg när han tävlade med 907:an på Knutstorp och Mantorp för ett gäng år sen? Fan vet vart det där med 100dB tog vägen, för det kan aldrig i h-vete gällt för den bilen. MUMMA!!! _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Ja, det verkar inte bättre än att han har en 904 GTS '64 också. ![]() Ser dessutom ut som att han är anmäld till oldtimer Grand Prix 2003 med den. http://www.avd.de/ogpracing/starterl ![]() Bilderna på 907:an som jag postade är fö från OGP 2000. _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3469 besök totalt |