Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW M3 E46. SÅLD
2093 besök totalt
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare

Ja, då var det dags då...

Den 16/8 2002 hämtade jag ut denna underbara M3:a på BMW Solna, och sen dess har den varit i min ägo. Den har alltid servats på samma verkstad (BMW Solna, numera Bavaria), och jag har lagt ner mer pengar på bilen än vad jag orkar räkna upp.

Strax innan bilen hade gått 10 000 mil tyckte mig ex. vis höra ett skorrande ljud från motorn vid 2300 rpm. BMW hörde det också, men trots att de hade bilen hos sig en hel vinter (!) och försökte lokalisera felet så gav de upp. Det gjorde inte jag, och bad dem följaktligen sätta in en splitt ny motor samt även passa på att byta koppling när man ändå hade allt nerplockat. Det kostade mig i runda slängar 66 000 kr (maskinskade-försäkringen täckte resterande 75%)... Så motorn har endast gått 4 000 mil!

Bilen är i princip fullutrustad från fabrik, iaf med sånt som bidrar till att skapa en trivsam kärra:

* SMG II
    * Skinnklädsel
    * Harman Kardon-stereo
    * Navigation 16/9
    * Elektrisk taklucka i glas
    * 19" originalfälgar
    * Elstolar
    * Automatiskt avbländbar backspegel
    * Infällbara och eluppvärmda sidospeglar
    * TV
    * Skidsäck
    * Larm
    * CD-växlare
    * Armstöd fram
    * Regnsensor
    * Parkeringshjälp bak

Bussningarna är bytta till Powerflex runtom, den främre bromsskivorna till Performance Friction (stålspunnet samt PFCs 11-compounds runtom) och givetvis har jag tagit bort pluggarna för kylningen till frambromsarna. Samt lite annat pyssel...

Alla servicar och inspektioner är självfallet gjorda, och dessutom har en del oljebyten samt byten av bromsvätskor gjorts i mellanperioderna. Den är både Ditec- och Mr Cap-behandlad, såväl in som utvändigt, och har mestadels tvättats på recond-firma, även om jag syndat då och då.

17" vinterhjul med friktionsdäck (köpta 2010) ingår i köpet, och även navigationsskivor för i princip hela Europa.

Men varför säljer jag egentligen M3:an? Jo, jag har ju faktiskt en Porsche också, som inte fått rastas i tillräcklig utsträckning. Jag är trots allt ingen bläckfisk. Men det bär emot, det ska jag inte sticka under stol med!

Pris: 180 000 kronor

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare
*upp*
Sänkte priset lite...

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
hermelinen
Stockholm
Här sen Jun 2008

Karossen har med andra ord gått runt 14k mil? Har den gått varje vinter? Någon rost?

Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Stämmer. Den har använts som bruksbil, så jag har inte sett någon anledning att inte använda den på vintern. Den enda vinter den stått stilla var under den period som BMW bytte motor; från oktober 2007 till mars 2008. Det var pyttelite rost på bakre delen av de främre innerskärmarna, till följd av att jag kört med något bredare däck fram pga understyrningstendenser som bilen har som helt original. Men det är fixat nu. Pröjsade ca 12.000 för det nöjet... Det finns två pyttesmå rostangrepp på ovan- och undersida av vänsterdörrens låspinne, dvs den del av låsmekanismen som sitter fäst på bakre delen av dörröppningshålet i karossen. Ehh... Går det att tolka den meningen...?? I övrigt ingenting såvitt jag vet.

/P

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
2093 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande