Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1918 besök totalt |
SÄLJES: Opel Speedster NA SÅLD
Svensksåld men tidigare ägare tyckte vauxhallemblem var roligare än Opel. Dock är det bara yttermärket som är bytt, i interiören står det Opel speedster (nr 754). Var utställningsbil under sina första levnadsår så den togs i trafik först 2003. I min ägo sen 2007. Besiktigad u.a. 2010-10-20 precis innan avställning för säsongen. Servas varje säsong. 6300mil, original så när som på luftfiltret. 147hk på 870kg, 0-100 på 5.9sek Byggd av Lotus på Elise plattform. Har provat den på bana vid två tillfällen men den har knappast levt något hårt liv utan det har mest blivit vardagskörning på landsväg. Har kort och gott inte fått livet den förtjänar. Finns en parkeringsskada bak som stör skicket lite. Inte större än att jag kunnat leva med den under hela min ägo men inte så liten att den helt går att ignorera. Lurat länge på att åtgärda det men tänkte att det är bättre att sälja den billigt så får nästa ägare avgöra vad som ska göras, om något alls. Syns svag på bilden bakifrån till vänster om regskylten och ett märke rakt under. I övrigt i skick som man kan förvänta sig med tanke på ålder, mil och biltyp. Ser bra ut men inte ny. Alla servicekampanjer genomförda så vitt jag sett hittills. Dessutom har jag bytt kamkedje-kittet vilket var en recall i england pga dålig smörjning men inte verkar varit obligatorisk här. Tyckte kedjan skramlade så jag tog det säkra före det osäkra och bytte. Bilen finns i Helsingborg /Daniel ![]() ![]() ![]() [/quote] _________________ Daniel Svanberg |
Upp och nytt pris. Nu en av de billigaste speedstrarna någonsin.
Bär mig emot att prisdumpa den så här men jag har redan köpt en turbo och att ha två speedsters är tyvärr inte dubbelt så roligt som att ha en. Är alltid roligare att köpa än att sälja bil och hur mycket man än skulle vilja samla på dessa så är det mest krånligt och dyrt att ha fler än en... _________________ Daniel Svanberg |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1918 besök totalt |