| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vart köpa speciella bult
|
2700 besök totalt |
|
vart köpa speciella bult
har sett nån länk till ett företag här på forumet tidigare som hade väldigt stort utbud av bult och mutter. är en kompis som behöver bult till sin bmw bakvagn, ska tydligen vara m12 x1.5 orignal sitter 10.9 men dem blir bara längre å längre varje gång han är ute å kör, så vill byta till 12.9 istället, men verkar omöjligt att få tag på den stigningen med 12.9 kvalitet nånb som har tips _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
|
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
|
Re:
Jag blandade ihop saker, minnet är dåligt och kort...
Det jag var ute efter var M14X1,5 i 12.9, och det hade de inte. FEL.... Dom har M12X1,5, men inte i 12.9 kvalitet.
Iaf inte i de längderna jag ville ha och som jag förstod det hade de inte M12X1,5 i 12.9 alls. Men det är ju värt att ringa dit och höra om de har fått det nu (jag var där i våras). _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
|
ahlsell fixade till mig iafal... Eller så köper du bara gängstång och mutter. Gör de lagom långa och svetsar fast muttern!.
_________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||||||
|
Re:
Det finns även i bättre kvalitet än 8.8.. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||||
|
Re:
Men de är knappast någon kvalité att prata om efter att man svetsat i dem...
Skruva i gängstång av god kvalite och dra fast muttern som i ett pinnskruvsförband. Låt bli svetsen i sammanhanget.
|
||||||
|
10.9 o 12.9 är bara 20% som skiljer åt
gå från M12 till M14 ger 36% om det är möjligt att borra upp 10.9 o 12.9 skall rimligtsvis vara härdbara...så problemet om man svetsar i dem torde vara att man har ingen aning om hur spröda de blir. Edit igen: Var en från eslöv i april, maj nångång som ville ha m14x1.5 (mellanfin gänga) i stark kvalitet här på furumet och han gav upp. hittade inte ens M14. (Han fick tag på ett gängsnitt o jag donerade rostfria dia 14 till honom som hade en brottgräns på runt 600 o rätt stor brottförlängning) _________________ Mats Andersen |
||||||
|
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
vart köpa speciella bult
|
2700 besök totalt |