| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Alternativ till R-däck till en 911?
|
1233 besök totalt |
|
Hej, jag har börjat inse att det optimala vore att skaffa dubbla uppsättningar däck (R + vanligt) till Porschen, men tänkte nu ändå höra om någon har tips på riktigt bra "vanliga" däck? Några som fungerar bra vid inspirerad körning på väg och bana, men ändå funkar när det regnar och inte slits ner på vägen till banan? /Tom _________________ Tom Sterner |
||
|
Re: Alternativ till R-däck till en 911?
Jag var mycket nöjd med the Continental Sport Contact som satt på min 996 Carrera. När de var slut bytte jag till Dunlop Sport 9090 men de är inget vidare på banan. Vad är det för bil du har? Mvh Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
|
Hej Anders, jag har en 911 SC -84, modifierad och anpassad för banåkning. Den är RS-blå med aluminiumbur. Jag tror kanske vi sågs på Mantorp i höstas? (september var det väl) Mvh /Tom _________________ Tom Sterner |
||
|
Re: Alternativ till R-däck till en 911?
Jag tror jag vet vilken bil det är och det är möjligt att vi sågs. Våra bilar är ju tämligen olika men jag var som sagt nöjd med Conti däcken på min Carrera. Har dem även på en Ford Mondeo ST220 och där funkar de också kanon bra. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
![]() |
Däck för banåka
|
1233 besök totalt |