Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 8376 besök totalt |
BMW M3 E36 3.0 "Der Gelb Krieger" - JAWS - TILL
TIPS PÅ RACE DEKOR?? VILL GÖRA ETT CoOLT TEMA PÅ DEN GULE?! Vi har precis köpt ett "färdigt" projekt men har ambitioner att ändra en hel del. Bilen har rullat lite nere på Nürburgring och vi fick köpa den av en trevlig herre från 08-land ![]() Det satt en del bra o ha grejjer på redan som coilovers, big brake kit, H&R justerbara krängare med droplinks, förstärkt bakvagn, short shift med långspak, finess bur, Toyo trippel8, helsystem, skalstolar etc osv. Tanken är att vi ska montera dom prylarna vi själva säljer och marknadsför för att utvärdera och köra fort med ![]() Först på tur är H&R's Clubsport chassie med främre KMAC steg2 justerbara topplagringar och camberkit bak. (leverans 3v så d e bara att vänta) Därefter monterar vi NASHIN's 355mm G-serie 6-kolvsok BB kit fram med flytande skivor och competition belägg, bak blir det detsamma men i 345mm och 4-kolvsok , vi håller oss där för att ha större urval bland R-däck i 18". Vinge bak för mer downforce samt splitters fram uppdaterar eftersom det händer saker! lite bilder hur den ser ut idag: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Re: M3
![]() Jag va hemma o sov så ja vet inte ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Re: tumme upp
Ja det ska bli skoj o se vad vi kan förbättra och vilka tider man kan köra med en hobbyräjser ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
HA HA HA, dra mig baklänges..det är lätt det värsta jag sett i hela mitt liv, satt den på bilen när du köpte den? ja hade duckat under ratten hela vägen hem. Genomskinlig i plexiglas med discobelysning osv..ja herregud ja säger då d.. _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Ja den funkar fint! ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Då har clubsport chassiet anlänt så det är dax att slänga upp den på pallbockar och börja byta
![]() Kolfiber vingplan är under tillverkning och likaså kolfiber insuget ![]() Cornerweight står oxå på listan , tror vi köper egna vågar då det kan vara smidigt att ha ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Söker en utväxling ngnstans runt 3,46-3,73, hur är det med kronhjul och pinjong från E34 525 lr 535 ??..får jag ihop det med 3,0:ans lamelldiff i det huset?
Tacksam för svar ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Re:
Utväxlingen från 525 passsar då det är 188 klump, 535 har den större 210. Dock sitter M3:ans kronhjul med M14 skruvar och alla andra 188 har M12 så man måste tillverka en hylsa som är 12mm invändigt och 14mm utvändigt eller tillverka en pass skruv som har en styrning på 14mm och M12x1,5. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Re:
Jag tror vi ska slå till på 40% du har, ska kolla vad vi får för orginalet som sitter på först ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Monterat:
355x32 fram och 345x28 bak KMAC justerbara topplagringar H&R Clubsport coilovers Nu ska JAWS kolfiberinsuget på men först ska vi bromsa bilen före och se vad den ger ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 8376 besök totalt |