Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 TURBO X50 -02, Nurburgring med Porscheklubben
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
40976 besök totalt
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Re:

dole skrev:
Supramannen skrev:
Lätt på dom saker som är bra istället för att plocka sönder bilen

HUv
Batteri
stolar
fälgar


Jag håller med.
stolarna väger säker 25-30kg st
resevhjul med attiraljer 15-20kg
Batteriet 20kg
Dörrar 20-25kg tomma
Bakluckan med vingen är också tung.

Fälgar blir svårt för vettiga pengar dom är jäkligt lätta orginal 996 turbo
8x18" 9.65 kg 11x18" 11.9 kg


Absolut.

Stolarna är som sagt på G
Reservhjulet och allt är borta redan.
Baslåda borta
Säten och dynor bak är borta
Vindrutetorkaren bak borta (mest för utseendet )
Såg en vinge på blocket igår men den blev såld snabbt vill byta ut till en större aluvinge
Men även hela luckan i framtiden
Batteriet läser jag en del om , finns hur många som helst alternativ :S

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
AntX
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 156



odesssy har små batterier som funkar, Batterigrossisten eller Batteriexperten tror jag de hette har i lager, ligger på Lidingö. Snygga hållare finns hos Rennline i USA, kostar några hundra men passar perfekt i originalinfästningarna. Ett enkelt sätt att spara 15kg. Nackdelen är att man inte har så många startförsök på sig och att bilen behöver stå på underhållsladdning vid längre parkeringar.

_________________
Anders Bronäs
www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin.
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Räcker med ett startförsök hoppas jag :P

Längre perioder, pratar vi 1 vecka eller 1 månad?

om man bara kopplar ur batteriet fungerar det då eller måste det underhållsladdas som du skrev.
tänkte med kill switch

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Här är en skön trailer min Porsche var med i när några polare var ute och filmade för sitt route of sweden

http://www.vimeo.com/26346767


kolla i HD kvalite!


Nu är det något vajsing med kopplingen.

Bytte olja i helgen och för att komma åt lättare tog jag av oljepåfyllningslocket till hydralicsystemet så sa det pyssss eftersom det är lite trcyk där, sen när jag skulle iväg så var kopplingen mer trög de första 3 cm man tröck ner den.


och nu så när bilen är avstängd så är kopplingen så hård att jag inte vågar trycka ner den men när jag startar den så är den lättare men känns ändå inte 100% som tidigare.. känns lite torr och svampig mot botten.

Även så har det kommit lite oljefukt/klägg om man öppnar huven fram så finns där ett lock för olja under plastgallret, där är det fuktigt runt om.


Vad kan detta bero på?

Accumulatorn på slavcylindern?

Slavcylindern?

Någon backventil i själva hyrdalicsystemet?
Bilen går ju att köra med men är orolig..

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769



Eftersom kopplingen är servoassisterad på Turbon kan den kännas märklig när motorn är avslagen!
Många byter till en GT2 setup för banåka just pågrund av att känslan är lite skum även när motorn är på.. Men jag tror inte det är nåt fel på din! Har det hänt nåt med den tror jag att jag har en över i garaget som gått 1500mil!

Mvh
Pete

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Vanligt fel

Cylinder samt bomben med delar bör bytas...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Pentén skrev:
Supramannen skrev:
Lätt på dom saker som är bra istället för att plocka sönder bilen

HUv
Batteri
stolar
fälgar


Absolut, stolar pratar jag med street performance om.
Batteri har ajg tänkt byta men glömmer alltid bort det :P

Med huv menar du motorluckan eller vad man nu kallar det eller väger huven (den där fram) s"mycket att det lönar sig med kolfiber ? fanns en till salu på blocket såg jag


Dom stolar kan du gköma är flissiga och illa, riktiga gt3/2 stolar så håller du värdet på bilen istället, fram luckan ligger på ca 13-15kg så det finns en 10a att tjänna en bra cf huv ligger på ca 3kg

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
perrew
Sthlm
Här sen Jun 2010
Inlägg: 62



Många bäckar små...

Det börjar med torkarmotor-delete sen är det snart nytt Öhlins-chassi....

_________________
Pär Wiklund
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Puppan är det något du har liggandes ? Bomb med slav ? Hojta till .
Jäkla osis jag dom skulle köra Mantorp. Hmm är det dumt att köra ? Det fungerar ju när motorn är på

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ingen fara att köra.. men du bör ju fixa det...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Ingen fara att köra.. men du bör ju fixa det...


Absolut rickard puppan skulle kolla om han hade en bomb liggandes

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Pentén skrev:
Supramannen skrev:
Ingen fara att köra.. men du bör ju fixa det...


Absolut rickard puppan skulle kolla om han hade en bomb liggandes


om det vore jag skulle jag montera nya grejer, inget jobb man gör många gånger helst

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Ny servoenhet eller bomben tänker du på?


edit: hur kommer det sig att slavcylindern till en GT2 kostar 1500kr fast en 996 Turbo kostar 4500kr ? =)

Kollade på utzon.se

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



För det är helt olika grejer

Du behöver byta bomben, kopplings cylinder, slangen och nått mer smått, lite ny pentosin olja behövs med

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Ahaaaa jag förstår kopplingscylindern = slavcylindern ?

Hoppas puppan har något liggandes då, altldi värt att prova om det funkar för att sedan köpa och byta men inget skoj om det är grymt jobb som sagt :S

Well well hoppas jag kan åka månaden ut, route of sweden är ju nästa vecka

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Lämna in och få det bytt med nya saker istället

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



Slavcylindern och accumulator kostar 545.03 euro på design911 ink moms och frakt.

_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
Tackar !!!

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
vissa säger kopplingscylindern och vissa slavcylindern jag blir förvirrad , är det samma sak?

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3341



kopplingscyllen siter väl vid pedalen å slaven sitter vid lådan... right?

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583


Trådstartare
frågade rasmus nu på levin och de sa att det var samma som slavcylindern

Cylindern, bomben och ett litet rör som är bra Att byta kostar 4900 + moms

det verkar vara samma pris som i england =) fast stödjer den svenska markanden

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 TURBO X50 -02, Nurburgring med Porscheklubben
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
40976 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande