Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 40976 besök totalt |
Re:
Absolut. Stolarna är som sagt på G Reservhjulet och allt är borta redan. Baslåda borta Säten och dynor bak är borta Vindrutetorkaren bak borta (mest för utseendet ![]() Såg en vinge på blocket igår men den blev såld snabbt ![]() Men även hela luckan i framtiden Batteriet läser jag en del om , finns hur många som helst alternativ :S _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
odesssy har små batterier som funkar, Batterigrossisten eller Batteriexperten tror jag de hette har i lager, ligger på Lidingö. Snygga hållare finns hos Rennline i USA, kostar några hundra men passar perfekt i originalinfästningarna. Ett enkelt sätt att spara 15kg. Nackdelen är att man inte har så många startförsök på sig och att bilen behöver stå på underhållsladdning vid längre parkeringar.
_________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
||||
Räcker med ett startförsök hoppas jag :P
Längre perioder, pratar vi 1 vecka eller 1 månad? om man bara kopplar ur batteriet fungerar det då eller måste det underhållsladdas som du skrev. tänkte med kill switch _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Här är en skön trailer min Porsche var med i när några polare var ute och filmade för sitt route of sweden
http://www.vimeo.com/26346767 kolla i HD kvalite! Nu är det något vajsing med kopplingen. Bytte olja i helgen och för att komma åt lättare tog jag av oljepåfyllningslocket till hydralicsystemet så sa det pyssss eftersom det är lite trcyk där, sen när jag skulle iväg så var kopplingen mer trög de första 3 cm man tröck ner den. och nu så när bilen är avstängd så är kopplingen så hård att jag inte vågar trycka ner den men när jag startar den så är den lättare men känns ändå inte 100% som tidigare.. känns lite torr och svampig mot botten. Även så har det kommit lite oljefukt/klägg om man öppnar huven fram så finns där ett lock för olja under plastgallret, där är det fuktigt runt om. Vad kan detta bero på? Accumulatorn på slavcylindern? Slavcylindern? Någon backventil i själva hyrdalicsystemet? Bilen går ju att köra med men är orolig.. _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Eftersom kopplingen är servoassisterad på Turbon kan den kännas märklig när motorn är avslagen!
Många byter till en GT2 setup för banåka just pågrund av att känslan är lite skum även när motorn är på.. Men jag tror inte det är nåt fel på din! Har det hänt nåt med den tror jag att jag har en över i garaget som gått 1500mil! Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Re:
Dom stolar kan du gköma är flissiga och illa, riktiga gt3/2 stolar så håller du värdet på bilen istället, fram luckan ligger på ca 13-15kg så det finns en 10a att tjänna en bra cf huv ligger på ca 3kg _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Puppan är det något du har liggandes ? Bomb med slav
![]() Jäkla osis jag dom skulle köra Mantorp. Hmm är det dumt att köra ? Det fungerar ju när motorn är på ![]() _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Re:
Absolut rickard ![]() ![]() _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Re:
om det vore jag skulle jag montera nya grejer, inget jobb man gör många gånger helst _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Ny servoenhet eller bomben tänker du på?
edit: hur kommer det sig att slavcylindern till en GT2 kostar 1500kr fast en 996 Turbo kostar 4500kr ? =) Kollade på utzon.se _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Ahaaaa jag förstår kopplingscylindern = slavcylindern ?
Hoppas puppan har något liggandes då, altldi värt att prova om det funkar för att sedan köpa och byta men inget skoj om det är grymt jobb som sagt :S Well well hoppas jag kan åka månaden ut, route of sweden är ju nästa vecka ![]() _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
vissa säger kopplingscylindern och vissa slavcylindern jag blir förvirrad , är det samma sak?
_________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
frågade rasmus nu på levin och de sa att det var samma som slavcylindern
Cylindern, bomben och ett litet rör som är bra Att byta kostar 4900 + moms det verkar vara samma pris som i england =) fast stödjer den svenska markanden ![]() _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 40976 besök totalt |