Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Köra på nordslingan i samband med oldtimer Grand Prix?
943 besök totalt
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare

Fick se att nordslingan hålls öppen för turistkörning samtidigt som det är oldtimer Grand Prix på GP-slingan.

Hur är det kring nordslingan i samband med detta? Lugnt? Kaos? Boende i Nürburg verkade rätt kört såg jag.

Älvängen
Här sen Sep 2005

Jag skall bo på Ringhaus under oldtimer Grand Prix. Tyckte det såg ut som det fanns lediga rum kvar där. Kolla in www.ringhaus.com
Vad det gäller banan under denna helg vet jag ej men gissar på kaos...
oldtimer kör även ett race över Nordslingan oxå. Har för mig det va på fredagen.

Svkg #120
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Annars är det bara att bo där det händer, dvs Adenau

Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Tack för boendetipset! thumbs up

Planen är i så fall att åka ner på fredag, köra ringen med swift på lördag och se på bergrennen i osnabrück på söndag för att sen åka hem igen, vilket skulle betyda en natt i närheten av ringen.

På en sån snabbtur vill man ju helst inte köa bort all tid med swiften, så det skulle vara intressant om någon har erfarenhet av hur det brukar se ut denna helg.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Man kanske kan dra en parallell med när det car A.D.A.C Truck Grand PRix i helgen som precis var. Tokigt med folk på alla campingar o vägar och GP slingan men absolut rimligt med folk på NS och då var det ändå en helg med 2 heldagar öppet från morogn till kväll.

Så jag tror det kan bli en hel del körning.

Sen tycker jag personligen att Nürburg is the shit på kvällarna, mer genuint och byhåla men med tryck o massor av glädje en grej jag uppskattar, andra gillar annat och full respekt för det! oavsett vilket är det ju paradiset det vet vi alla, eller ja banan är ju ett litet grönt helvete förstås..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nürburgring
943 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande