Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2419 besök totalt |
SÄLJES: Ford sierra cosworth rwd-88
Kaross: Mattsvart lack, med matt klarlack Igenlagd taklucka med WRC scoop (fungerande innerdel med spjäll) Kolfiberfolierad 4x4 huv med låsbara Aerocatch huvlås Morette dubbelljus med luftintag längst in Dimljusen ersatta med luftintag RS500 läpp med extra splitter Igenlagda hål i motorrum Fjäderbensstag fram o bak Batteri bakflyttat i bagagen, avsäkrat samt huvudbrytare i tanklocket Inredning: Skruvad bur från FINESS 2st stolar från Cobra, en Cobra Evolution (öronstol) samt en Cobra Suzuka 5 punktsbälte förare Snap-of nav Mockaratt All ljudisolering borttagen men golvmatta & plastkåpor på plats omklädda dörrsidor fram o bak Skiljevägg mellan bagage o kupe El/mätare osv: Greddy profec spec 2 laddtrycksstyrning Innovate bredbandslambda Autogage black laddtryck, oljetryck, oljetemp Gizzmo dual stage shiftlight Digital bränsletrycksmätare Chassie fram: Fullt ställbar framvagn med uniballs Justerbara topplagringar med ombyggda torn Knivkrängare från Sellholm Sellholm coilovers, fast sättning men ställbara i höjd Kylare till servostyrning Chassie bak: RS500 bakvagn, boxad med uniballs original krängningshämmare men förberedd för knivar Sellholm coilovers, samma spec som fram Polyrethan bussningar till bakvagnsbrygga Bromsar: Alcon 355mm skivor fram med VP 6-kolvsok Dubbla uppsättningar belägg gata/bana 300mm bakbromsar, med utflyttade 4x4a ok EBC redstuff belägg Bromsvåg med ratt inne Stålomspunna bromsslangar Drivlina: AP koppling med 4-puckars stum Sinterlamell original Borg warner T5 växellåda B&W spakställ, justerbart med förlängd spak 7,5" Quafiediff Grupp A diffäste Motor: 200 block Standarddimension på kolvar Mahlekolvar med ventilurtag original stakar Slipad/balanserad vev ACL-lager oljefilter förflyttat till fronten med oljekylare Vevhusventilerad på båda sidor 4x4a topp, portad Dubbla ventilfjädrar BD14 avgas/insugs-kammar Mis-kopia insug Eftermarknads grenrör (byggt av Martin N) med 50mm extern wastegate http://www.turboservice.se/KX500.htm Turbodämpare 3" luftfilter HKS SSQV Dumpventil Övrigt motor: RS500 Intercooler Aluminium kylare Swirlpot Rostfritt 3" högglanspolerat avgassystem Aluminium custombyggda expansionskärl, oljefälla, vevhusburk Bränslesystem: 60 liters fuelcell 2st Wallbro 255 l/h förpumpar 2st Summit förfilter 4 liters catchtank från PPF Aeromotive regulator ställd 1 bar till catchen Aeromotive A1000 soppapump AN10 Bränslefilter Pressade tryckslangar 12mm bränslerör under bilen Nuke AN10 fuekrail Aeromotive A1000 bränsletrycksregulator 2 uppsättningar spridare 1st "gråa" ihop med chip, samt en uppsättning siemens 750cc för mappning Fälgar däck: Gata Compomotive Mo6 8X18 med 215/35-18 Dunlop däck Bana Focus RS OZ 8x18 med Dunlop o3G 225/40-18 R-däck Säkert glömt en massa, men fyller på isåfall Pris 185000 //Andreas 0702074013 http://www.fordclubsweden.se/forum/a http://www.fordclubsweden.se/forum/a http://www.fordclubsweden.se/forum/a http://www.fordclubsweden.se/forum/a http://www.fordclubsweden.se/forum/a http://www.fordclubsweden.se/forum/a _________________ Andreas Schönemann |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2419 besök totalt |