Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2487 besök totalt |
Fullvarv på 3 tim 20 min
Då har man cyklat mountainbike runt Ringen. Med många stopp och i lugnt tempo tog det 3h 20m. Verkligen något jag kan rekommendera, riktigt härlig cykelutflykt. Hyrde fina cyklar i Adenau, kostade 15 euro för en heldag. Cyklarna hade skivbromsar och dämpare. Riktigt bra bromsar är att rekommendera ;-) Cykelturen började upp från Adenau till Hohe Acht. Det var grymt jobbigt. Att gå uppför Steilstrecke var som ett skämt... Men efter det blev det betydligt enklare. I Fuchsröhe kom det plötsligt en Formelbil. Fick med den på en (dålig) bild. Cykeluthyrningen i Adenau ![]() Steilstrecke... ![]() Hohe Acht ![]() Hohe Acht ![]() Esbach ![]() Brunnchen ![]() Brunnchen ![]() Pflanzgarten ![]() Pflanzgarten 2 ![]() Anfahrt Schwalbensvanz ![]() Tunnel under Schwalbensvanz ![]() Lilla Karusellen ![]() Hatzenbach ![]() Hatzenbach ![]() Hatzenbach ![]() Flugplatz ![]() Schwedenkreutz ![]() Schwedenkreutz ![]() Fuchsröhre ![]() Fuchsröhre ![]() Fuchsröhre ![]() Fuchsröhre ![]() Metgezfeld ![]() Spiegelkurve ![]() Miss hit miss ![]() Wehrseifen ![]() Breidscheid ![]() |
||||
Jag läste först 3 min och 20 sekunder och undrade vad det var frågan om nu för galenskaper....
![]() Trevliga bilder ![]() |
||||
Re:
+1 _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Vi gjorde samma sak förra året när jag gjorde ringen premiär. När vi ska ner i år känns det självklart at ta med cyklarna. Grymt att cykla ett varv samtidigt som VLN kör. Medtages öl och kamera
![]() Slappt att ni inte cyklade steilstrecke ![]() ![]() |
||||
Det verkar nå 90 km/h i Fuchsröhre på Rad am Ring.
http://www.youtube.com/watch?v=yPfiY |
||||
Re:
Respect! _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
En ide jag har är att cykla runt banan på natten under ett 24h, ta med sig en rygga med öl pannlampan och bege sig iväg. Skulle nog kunna bli en riktigt bra upplevelse och att man kan se "överallt" så att säga. Frågan är bara om man tar sig fram med tanke på allt folk? Har aldrig varit på 24h så jag har inget riktigt begrepp om hur packat det brukar vara,
![]() |
||||
Är det skyltat så att man hittar runt? Eller är det bara att ge sig ut på känn?
Finns det vägar som är farbara i anslutning till banan hela vägen runt eller är det riktig skogsåka som gäller på vissa partier? //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Re:
Det är märkt men inget vidare bra. Ibland blir man funderstam ifall man kört rätt. Men vi tog oss runt utan större problem. Det är väg eller skogsväg 95% av vägen, resten fin bred stig. Väldigt lättåkt bortsett från toppografin, kvalar dock knappast in som en "riktig" mtb bana sett till teknisk svårighet. Mne vittsen är väl att alla ska kunna ta sig runt enkelt. Som erfaren skogscyklist kan jag dock tycka det är lite trist att de inte gjort en lite häftigare MTB bana, förutsättningarna är helt sanslösa. Man kunde tex ha dragit MTB spåret mycket närmare banan på vissa ställen om man inte bangat för den lite häftigare toppografin. |
||||
Re:
Men cyklar du utanför stigen som vi gjorde bl.a ner mot Fuchsröhre, så var det inte så lättcyklat för en som inte är van att cykla i skogen! Men vi klara oss utan att köra omkull ![]() _________________ Henric Hägglund |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2487 besök totalt |