| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
bromssystem / huvudbromscyl-val ???
|
6 besök senaste veckan (5242 totalt) |
|
ok, fasen. Svårt att "begripa" uppbyggnaden men då är jag med på banan igen
Iom att man bara ser en "justerskruv" & inte mycket annat så började jag undra....hade det BARA varit en flödesreglering så hade jag ju inte köpt denna reduceringsventil.
Jag har hydraulikutbildning & kan principen av hur hydrauliksystem fungerar, MEN jag kunde bara inte fatta hur denna red.ventil var uppbyggd & tänkt att fungera då (som du själv skrev) det inte finns sprängskiss på den.... DEt låter, som sagt, som en riktigt vettig pryl & jag har även fått lite info om den via min biltråd så det blir nog att beställa Ska testa en annan cylinder först också & sen blir den nog den modellen med reglerspak i 6 lägen.
Jag tackar för hjälpen Guson & alla ni andra som tipsat & kommit med kommentarer jag återkommer
_________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
|
där ja, den var intressant! Men är det den strypventilen som också sitter original på 164? ser ju riktigt avancerad ut den också.
Aja, det blir iaf en rackare från Dalhems, troligtvis med justerspaken. Nu har jag inte hunnit prova ut den andra cylinderna jag har, men det kommer om 2v när jag är hemma igen. Ska beställa ventilen under tiden jag är ute & jobbar så den finns hemma om & när den väl kommer behövas. Än en gång, stort tack Guson _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
![]() |
Skruva banåkabil
bromssystem / huvudbromscyl-val ???
|
6 besök senaste veckan (5242 totalt) |