Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (31902 totalt) |
Re:
Till! ![]()
Blir nog tyvärr inga större uppgraderingar på bilen framöver....möjligtvis att jag bygger om till coilovers bak och reggar om bilen som ombyggt fordon för att få den mer besiktningsvänlig. Kommer istället fokusera mer på det nya "objektet" som hämtas på onsdag nästa vecka. En projekttråd kommer inom kort. ![]() _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Jaha, så var man och besiktigade bilen idag och fick föreläggande om registreringsbesiktning alt. återställande av bilen till originalskick.
![]() Ringde och pratade med en lokal SFRo-besiktningsman nu i eftermiddag, och på honom lät det inte som att skulle bli några större problem med de modifieringar jag redan har på bilen. ![]() Hoppas hinna få den reggad och klar till Juli. Tråkigt att lägga energi och tid på sånt här nu när man har 100 andra saker att göra också. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
Re:
Trist! > ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
coilovers.....
Letar förbrilt efter coliovers till 900an men det finns inga. Inte ens till vectra a. Men nu när man följer ditt bygge så blir jag ju supersugen på att dra igång mitt åxå. Tycker att fjädertallriken (distansen) på bakaxeln ser lite konstig ut. Har du pratat med Anders (AWR) om hur han löste det på hans 900? Kommer inte ihåg om han hade liknande eller om han hade fjädern runt dämparen. Men du har väl kvar all info om dina fjäderben lr? Det blir ju lättare för mig då... ;-) Mvh Andreas R _________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||||
Re: coilovers.....
Dom åkte med Öhlins-coilovers på sina Saabar, Sellholm-Tuning har Coilovers till Saab. ![]() Lite trist utbud på prestanda-delar till just saabarna, man vill ju göra mer än bara gasa på rakorna.. Nu ska ja inte lorta ner Magnus tråd längre.. ![]() //Dunken _________________ Mats Svensson SAAB 9-3 AERo Projekt Secret BTG-Tid (8.40) |
||||
Jorå att det var Öhlins det visste jag men hur dom va i utförande om det var separata fjädrar eller om det var fjäderben bak det kommer jag inte ihåg... :-) ![]() _________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||||
Såhär ser det ut på AWRs gamla (nu i min ägo): http://www.garaget.org/?car=65880&am
_________________ David Holmgren saab 900 supertouring |
||||
Hej Andreas. Bak har jag gjort det så enkelt som möjligt. Bara svetsat dit ett gängat rör på original fjädertallrik. Vid övre tallriken sitter det en adapterplatta för att passa 2,25" fjädrarna. Numera har jag även balataremmar som hindrar bakaxeln att fjädra ur så mycket....ser som sagt lite mysko ut på bilden vid max utfjädring. Fram är det lätt modifierade original fjäderben. Använder vanliga gula konidämpare. Topplagringar och fjädersäten är från Sellholm. Har nyligen bytt till mjukare fjädrar så att bilen blir körbar på gatan också. Ska testa hur den känns på bana också vid tillfälle. Har sett att det numera finns en färdig coiloversats hos Sellhom att köpa till 900/9-3. Skicka ett PM om du vill veta mer detaljer. Mvh Magnus _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 1 besök senaste veckan (31902 totalt) |