Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
på väg ner??
1142 besök totalt
persa
Vellinge
Här sen Dec 2009

Trådstartare
på väg ner??

Hej!

Funderar på att ta en tripp ned vilken dag som helst och undrar om någon är på väg som man kan "hänga på" ?? ingen i familjen som är sugen och inga polare som vill just nu men jag har någon veckas semester kvar så...

Jag bor 10 minuter från brofästet i Sverige så om någon är på väg i slutet av veckan och kan tänka sig en "påflugen" skåning så hör av er :-) lite trist att åka helt ensam....

//Mvh Per

Täby
Här sen Apr 2006

Är ju en hel del rejsafolk nere snart enligt kalendern https://rejsa.nu/ringkalender.asp

Bara åka ner å träffa dem på plats annars thumbs up

persa
Vellinge
Här sen Dec 2009

Trådstartare
tack!

Ja, det kanske funkar! behöver man boka hotell eller går det bra att bara "knacka på" så här års?

/Mvh Per

Der drüben
Här sen Dec 2002

Boende löser sig alltid, som stenmark sa "De e bar' å åk"

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
persa
Vellinge
Här sen Dec 2009

Trådstartare
Avklarat!

Hej på er!

Som Johan vet så drog jag ned själv förra helgen och träffade ett helt gäng glada Svenskar med olof, från Ystad tror jag?, i spetsen(missade efternamnet, glad kille med Z3a!).

Det blev en upplevelse från början tillslut men utan något boende och med Johan som SMS-guide gick allt förvånansvärt smärtfritt!

Det var långlopp på lördagen som är en mycket intressant och intensiv tävlingsform. En adderad bonus med detta var att hela banan var öppen så vi fick på turistkörningen även åka GP-slingan. Mitt första varav avklarades således på hela Nurburgring och jag hade dessutom turen att få en co-driver med 450+ varv så det gick lätt som en plätt :-), dock var jag så fokuserad så jag visste knappt var jag var, något jag tog igen på följande varv i lite lugnare fart.

Sammanfattningsvis kan jag bara konstatera vad ni redan vet. det är kul, trevligt och inte minst atmosfären runt allt är nästan en överdos av motorsport!, Jag bodde hos "Hilda" 75 som hade ett gammalt hus, dekorerat som ett gammalt hus, men alla korsstygnstavlorna hade motiv av Ringen....

Bilen höll hela vägen men kopplingen började mattas och 300m!!!! från hemmet började det bli svårt att få i växlarna, lagom uträknat skull man kunna säga.

Återigen tack till Johan och team Frickadellis Svenska falang med olof i spetsen, vi ses igen!

//Mvh Per

på väg ner??
1142 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande