Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
3071 besök totalt |
Peugeot 309 rwd M50B25/M30B35 -90
Tja allt biltokigt folk! Efter helgen på mantorp/Gatebil så blev man ju sugen att åka lite på bredden ![]() Ja då kan man ju gå och köpa en klar bakhjulsdriven bil men det är för lätt ![]() så nu har jag börjat riva ner min bil och håller på att mäta på vad jag ska ha för bakaxel; det står imellan e30/e34 eller volvo 240... största problemet är att jag hittar ingen e30 bakvagn... letar även m50b25 motor. har fått fatt i en kompl e34 535 -88 med lamelldiff, så vi får se vilken motor det blir. Målet är cirkus en 400-450 hk och en jävligt rolig bil! bilder kommer så snart jag tagit några. Ska åka och hämta en e36 325 cupé som donator. blir nog att använda både fram/bakvagn från den och motor/låda. Och sen ska jag hämta en e34 535:a har snart rensat hela 309:an, blir att hämta rör snart oxå och köpa en rörbockare. ![]() blir att kapa en del ![]() ![]() 535:an var riktigt ronk! men ska bara ha några delar sen går den på skrot. ![]() hjulen är tillsalu om någon är intresserad ![]() ![]() ![]() och min e36 är ganska kass den oxå men ska bara ha motor och låda så sen går den på skrot oxå. ![]() sen var jag och hämta 24m rör till bygget ![]() _________________ Simon Nilsson RP Motor |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
3071 besök totalt |