Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 SMGII -02 - SÅLD
<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
65066 besök totalt
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Körde på Mantorp under helgen som var med BMW SC och CS, perfekt anordnat och hann köra dryga 20 mil på banan innan jag bestämde mig för att spara på bromsbelägg fram och rulla hemåt. Gamla Bettan går riktigt fint. thumbs up

På G är att beställa nya belägg, blir nog att prova XP10 fram och fortsätta med XP8 bak. Toyosarna håller fortfarande fint så jag väntar med att byta till nya fälgar och däck.

Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Ett litet paket på väg, trodde nästan att det kommit bort då det tagit över en månad över pölen:

Posten skrev:

Från:
-
Till:
-

Här är din försändelse:
31 maj kl 12:04
UPK Malmö, Under tullbehandling

Vikt:
-
Typ av försändelse:
-
Kvitterad av:
-
Tilläggstjänster:
-
Referens eller ordernr:
-

Historik:Datum Meddelande
31 maj kl 12:04 UPK Malmö, Under tullbehandling

I övrigt inget nytt, jag ligger hemma i brakförkylning och hoppas att bli frisk till på söndag då det är körning på Kinnekulle, premiär där också.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Hoppas du kryar på dig, Kinnekulle är skoj!

Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:

Tack, rejsa är bra medicin har jag hört. thumbs up Antar att du ska dit, kör du på söndagmorgon eller blir det övernattning någonstans?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Joan skrev:
Magnus Thomé skrev:

Tack, rejsa är bra medicin har jag hört. thumbs up Antar att du ska dit, kör du på söndagmorgon eller blir det övernattning någonstans?

Sover på hotellet i Götene mellan lö-sö. Hela hotellet är fullsmockat med folk som ska till träffen Har kört på morgonen till Kinnekulle många ggr men det är sååååå tradigt och jag blir sååååå trött vid Köping ungefär

Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Tar ev något på vägen om jag åker lör, annars blir det före tuppen på sön.

Västra Götaland
Här sen Feb 2009

Re:

Magnus Thomé skrev:

Vad har jag missat nu

Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

Börjeson skrev:
Magnus Thomé skrev:

Vad har jag missat nu

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=72590

Västra Götaland
Här sen Feb 2009

Re:

Joan skrev:
Börjeson skrev:
Magnus Thomé skrev:

Vad har jag missat nu

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=72590

Se där! Det första en blir blind på är ögat, jag laddar kameran och kommer och kollar

Här sen Sep 2004

Trådstartare
Lite händer:

- Nya belägg fram, blev PFC 01 då XP10 inte fanns hemma. SMR smörjde även upp och fixade damasken till ena bromsoket. thumbs up
- Nytt avgassystem monterat av SMR, läste en massa bra om Scorza på M3Forum och slog till på ett gruppköp. Grymt nöjd, this is the shit!
- Bilen är även mappad hos Turbo Center. thumbs up

Sviesta ikväll!

Skåne
Här sen Okt 2005

Trevligt med lite nya grejer till bilen Har du märkt en stor skillnad med mappningen hon TurbOCenter?
Mvh
Alex

Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

mopack skrev:
Trevligt med lite nya grejer till bilen Har du märkt en stor skillnad med mappningen hon TurbOCenter?
Mvh
Alex

Japp, alltid trevligt med lite nytt. Ska bara se till att nyttja gamla bettan allt jag kan innan hösten.

Det som jag märkt framförallt är jämnare gång, lite bättre drag på lägre varv och annan e-gas mappning. I och med att jag kör annat insug ville jag se över AFR och lastsignal LMM, men allt såg riktigt bra ut innan så Claus har bara gjort finjusteringar. Om man räknar med effektökningar så kan man inte göra så mycket mer på dessa motorer utan överladdning.

Limhamn
Här sen Jun 2005

Re:

Joan skrev:
mopack skrev:
Mvh
Alex

Japp, alltid trevligt med lite nytt. Ska bara se till att nyttja gamla bettan allt jag kan innan hösten.

Det som jag märkt framförallt är jämnare gång, lite bättre drag på lägre varv och annan e-gas mappning. I och med att jag kör annat insug ville jag se över AFR och lastsignal LMM, men allt såg riktigt bra ut innan så Claus har bara gjort finjusteringar. Om man räknar med effektökningar så kan man inte göra så mycket mer på dessa motorer utan överladdning.

kunde han ej plocka bort LMM och köra utan?

Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

LotecM3 skrev:

Jodå, ingenting är omöjligt, men vi valde att göra så här. Du fick beröm för LMM-huset och anslutningen.

Skåne
Här sen Okt 2005

Re:

LotecM3 skrev:
Joan skrev:
mopack skrev:
Mvh
Alex

Hejsan,
ber om ursäkt om detta är en dum fråga, men vad vinner man på att köra utan LMM? Tackar för svar,
Mvh / Alex

Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Re:

mopack skrev:
Hejsan,
ber om ursäkt om detta är en dum fråga, men vad vinner man på att köra utan LMM? Tackar för svar,
Mvh / Alex

Lite mer effekt om man moddar insuget vilket jag inte ville göra, man behöver inte ta hänsyn till LMM (kan ha större diameter på inflödesrör på insug, med LMM blir det svårt då den original är anpassad för en viss diameter). Allt går men mer jobb.

Skåne
Här sen Okt 2005

Re:

Joan skrev:
mopack skrev:
Hejsan,
Mvh / Alex

Lite mer effekt om man moddar insuget vilket jag inte ville göra, man behöver inte ta hänsyn till LMM (kan ha större diameter på inflödesrör på insug, med LMM blir det svårt då den original är anpassad för en viss diameter). Allt går men mer jobb.

ok, då är jag med. Tack för bra svar,
Mvh / Alex

Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Har kört lite med denna nu i sommar under min semester

Fast den blir dock min och svenskreggad först nästa år, tills dess får gamla bettan full uppmärksamhet.

Lund
Här sen Maj 2005

Re:

Joan skrev:

Fast den blir dock min och svenskreggad först nästa år, tills dess får gamla bettan full uppmärksamhet.

Grattis thumbs up

"Vill ha" faktorn på den är STOR!...
tyvärr får jag nog låta förnuftet råda i den frågan

mopack
Skåne
Här sen Okt 2005

Re:

Joan skrev:

Mycket fin bil du införskaffat. Grattis. Ska denna sedan ersätta M3an eller ska du ha denna till 'bruksbil'?
mvh / Alex

NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002

Blir nog riktigt kul! thumbs up

Fast, det är ju 3-serien som regerar...

<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
65066 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande