Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13 >> 65066 besök totalt |
Körde på Mantorp under helgen som var med BMW SC och CS, perfekt anordnat och hann köra dryga 20 mil på banan innan jag bestämde mig för att spara på bromsbelägg fram och rulla hemåt. Gamla Bettan går riktigt fint.
![]() ![]() På G är att beställa nya belägg, blir nog att prova XP10 fram och fortsätta med XP8 bak. Toyosarna håller fortfarande fint så jag väntar med att byta till nya fälgar och däck. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
Ett litet paket på väg, trodde nästan att det kommit bort då det tagit över en månad över pölen:
I övrigt inget nytt, jag ligger hemma i brakförkylning och hoppas att bli frisk till på söndag då det är körning på Kinnekulle, premiär där också. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
Re:
Tack, rejsa är bra medicin har jag hört. ![]() ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
Re:
Sover på hotellet i Götene mellan lö-sö. Hela hotellet är fullsmockat med folk som ska till träffen ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
Re:
Se där! Det första en blir blind på är ögat, jag laddar kameran och kommer och kollar ![]() _________________ ![]() |
||||||
Lite händer:
- Nya belägg fram, blev PFC 01 då XP10 inte fanns hemma. SMR smörjde även upp och fixade damasken till ena bromsoket. ![]() - Nytt avgassystem monterat av SMR, läste en massa bra om Scorza på M3Forum och slog till på ett gruppköp. Grymt nöjd, this is the shit! ![]() - Bilen är även mappad hos Turbo Center. ![]() Sviesta ikväll! ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
Trevligt med lite nya grejer till bilen
![]() Mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||
Re:
Japp, alltid trevligt med lite nytt. Ska bara se till att nyttja gamla bettan allt jag kan innan hösten. ![]() Det som jag märkt framförallt är jämnare gång, lite bättre drag på lägre varv och annan e-gas mappning. I och med att jag kör annat insug ville jag se över AFR och lastsignal LMM, men allt såg riktigt bra ut innan så Claus har bara gjort finjusteringar. Om man räknar med effektökningar så kan man inte göra så mycket mer på dessa motorer utan överladdning. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
Re:
kunde han ej plocka bort LMM och köra utan? _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||||
Re:
Hejsan, ber om ursäkt om detta är en dum fråga, men vad vinner man på att köra utan LMM? Tackar för svar, Mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||
Re:
Lite mer effekt om man moddar insuget vilket jag inte ville göra, man behöver inte ta hänsyn till LMM (kan ha större diameter på inflödesrör på insug, med LMM blir det svårt då den original är anpassad för en viss diameter). Allt går men mer jobb. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||
Re:
ok, då är jag med. Tack för bra svar, Mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||
Re:
![]() Grattis ![]() "Vill ha" faktorn på den är STOR!... ![]() tyvärr får jag nog låta förnuftet råda i den frågan _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||||
Re:
Mycket fin bil du införskaffat. Grattis. Ska denna sedan ersätta M3an eller ska du ha denna till 'bruksbil'? ![]() mvh / Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13 >> 65066 besök totalt |