Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1 besök senaste veckan (1093 totalt) |
Här kommer några (halvsunkiga) bilder som jag tog i samband med F1-helgen härom veckan:
Det var andra gången jag var på F1, första gången var på Spa 1997 så man kan inte säga att jag är speciellt regelbunden besökare på F1. Vi satt för övrigt nere vid Dunlopkurvan på T8. Att sitta på en läktare under en F1-helg är en internationell upplevelse. Runt omkring oss satt norrmän, ryssar, fransmän (som pimplade vin heeela tiden...), tjecker, svenskar samt en och annan tysk. Det var för övrigt riktigt kallt hela helgen, ca 12-13 grader och mulet. Dock inget regn under F1-rejset. Här en Sauber och en Mercedes: ![]() Tornet som skulle visa resultaten fungerade riktigt uselt, otyskt med andra ord: ![]() Red Bull och Ferrari: ![]() Hela kön på väg upp för backen. Storbildsskärmen var tyvärr för långt bort för att man skulle kunna se på den ordentligt: ![]() Jag tog tid och räknade att vi såg bilarna i drygt tjugo sekunder från vår läktare: ![]() ![]() En av BMW:s Le Mans-prototyper som stod utanför muséet. Dock inte den som vann 1999: ![]() En gammal Arrows F1-bil från 1979 (tror jag). När groundeffecthysterin var på topp, den här var dock inte så framgångsrik: ![]() ![]() En Mercedes som stod inne i stora hallen där all F1-merchandise såldes: ![]() En del av det nybyggda komplexet. Det kändes väl sådär, ganska sterilt. Frågan är om Nürburgring GmbH får någon ekonomi i det hela. Save the Ring hade för övrigt ett demonstrationståg under helgen: ![]() Lite skojiga bilar på macken vid Döttinger Höhe. En Lotus Europa (tror jag?) och en Sunbeam Tiger: ![]() Som avslutning en bild på vårt svenska hopp, Marcus Ericsson: ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
En helt underbar del av banan som du valde att sitta på. När man kommer ner i den långa högen går det riktigt fort och höger går att åka på bra fort i.
![]() ![]() ![]() Tyvärr, så får vi inte åka denna delen av banan när vi åkt ihop med IDM. ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Satt och funderade på vad det var, jag kollade ju faktiskt på bilen ganska noga. För övrigt var den vänsterstyrd och engelskregistrerad... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Riktigt publikvänlig del av banan, kanske inte där den händer mest i form av omkörningar och dylikt, men det är faktiskt riktigt brant uppför i vänster-höger-kombinationen efter Dunlopkurvan. Bilderna gör inte lutningen rättvisa... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Nej, jag hyrde ingen Fanvision (som det heter numera). Var i deras monter och fick en demonstration. Har för mig att det kostade 75 euro att hyra för en helg. Numera finns det även en variant som går att köpa för 350 euro om jag minns rätt. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1 besök senaste veckan (1093 totalt) |