Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3372 besök totalt |
Jo det är helt klart på agendan. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||
Vad är det för växellåda på RS:en ? _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||
nope, KEP (Kennedy Engineering) är andra gubbar som gör helt egna CNC-skurna tryckplattor och kopplingar. Men dom verkar bara ha kopplingar till G50 lådan. Länk: http://www.kennedyeng.com/porsc_pp.h Centerforce är också bra. Maila gubbar på www.type911.co.uk , dom brukar ha billiga orginalkopplingssatser. Tänk på att köpa nya drivknutsbultar (du kommer att runda av några), nya svänghjulsbultar (strechbultar, kan ej återanvändas) , nya tryckplattebular (ska bytas av principskäl) och vevpackning. Vet du om du har G50 eller G63 låda på din bil? Edit: centreringsmojäng man sticker in i lamellen måste du också ha..."clutch alignment tool" heter den. Edit2: kollade upp...du borde ha G50/52 låda. 5-växlad alltså _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
som vanligt (åtminstone för min del) så är det knepigt innan jag någonsin sett det gjort, och ja, jag är en fegis. Bara att få upp bilhelvetet på bockar kan ju ta en hel dags svår ångest (eller vad säger du Per ![]() ![]() ![]() Staffan: ge mig ett datum så kommer jag med bärs, blå overall och grymt beredd att hålla i skruvmejseln ![]() |
||||||
Förlåt om jag or lite i trådetn
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rickard Eriksson |
||||||
Minns tyvärr inte vad den heter. Tycker mig sett lite olika uppgifter på det. _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||||
haha Tackar! ![]() Jag hittade min i Karlstad hos Lasse. Finns några på www.se.mobile.de ![]() Jag har nu kommit på att Pilot Sport Cup inte är några bra vinterdäck. Andra gången jag kört fast. Får hålla mig på torra och asflaterade vägar. Eller så kan dom hittas nedanför Brostugan när det är snö.... ![]() _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Coolt!! Har inte riktigt bestämt mig än, men jag är väldigt sugen på att göra det här själv. Har surfat runt på Internet och skrivit ut flera beskrivningar om hur man tar ut motorn + Adrians bok. Har skrivit listor på specialverktyg och delar som behöver köpas. Samtidigt så väntar jag på en offert från Podium Racing, vi får ser vad den landar på, hoppas det inte blir en tinningsåderspräckare. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||
har hört priser för delar runt ca 6000+moms och arbete ca 7 tim ( kostnaden diffar givetvis beroende på timdebitering)sen borde olja tillkomma om man ej sparar den gammla osv
och är du med i porsche klubben så har du 10% hos aukt.porsche center på delar _________________ Jörgen Andersson |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3372 besök totalt |