Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Porsche 944 TURBO-90 Trackday
7935 besök totalt
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Porsche 944 turbo med diffbroms som inte skämmer ut sig på banträffen eller när du vill skrämma en GT3:a på motorvägen

Motor: 2,5 liter, E85, uppgradera turbo, 1260cc-spridare, Haltech datasprut med mapp för bensin/E85, 044-bränslepump, större intercooler, nya stålomspunna teflonklädda bräsnleslangar, både för/efterfilter, Dbilas-sportkam, portat topplock, Cometic MLS-packning med gasringar. Laddtrycket är ställbart från kupen 0,8-1,8 bar, effekten är över 420hk....troligen närmare 450-500hk.

Chassi: Bilstein coilovers från Forza, ca 80 N/mm fram, coilover med hjälpfjäder bak ca 25 N/mm plus stavar, nya bussningar i torsionstuben. Bromskivor och belägg i bra skick (Pagid runt om), ABS

Yttre: Platshuv med gälar, GTS-plastfront med Hellalampor, dimljusersättare, 968-dörrhandtag, 968-speglar, 968-vinge (ställbar), 18" RH-fälgar äkta 3-split med MPSC 235/265, med bra mönster.

Invändigt: Fullbur (finns i registreringsbeviset), svarta mattor och instrumentpanel, snap-off med mockaratt, äkta GT3-stolar.

Kopplingen klarar inte effekten som finns över 1,1 bar men under detta så fungerar den perfekt. Ny lamell, tryckplatta, lättat svänghjul från SPEC medföljer (kostnad 17 000:-)

De som inte vet vad det kostar att bygga en bil med denna kaliber ombeds ringa på en orginalbil istället ! Men vill du ha ett riktigt härligt trackdayverktyg med lite hjälpmedel och massor med effekt så är detta bilen för dig

Pris: 135 000:-, prutat å klart

076-105 23 06

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Herregud så billigt.
Här kan någon lycklig köpa en bra 944 turbo och få en värstingmotor på köpet. thumbs up

Lomma
Här sen Jan 2003

Trådstartare

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Tjenare Björn,
Föregående ägare Björn här på Anders konto (ute o seglar).
Jag vet vad det bygget har kostat och hör av mig när tillbaka i Sverige.
Ska se om jag eller far kan tänka oss köpa tillbaka, jag vill ha den bilen igen ..........
//Björn

Lomma
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Re:

sweanders skrev:
Tjenare Björn,
Föregående ägare Björn här på Anders konto (ute o seglar).
Jag vet vad det bygget har kostat och hör av mig när tillbaka i Sverige.
Ska se om jag eller far kan tänka oss köpa tillbaka, jag vill ha den bilen igen ..........
//Björn

Hej min vän!

Kan ärligt säga att det hade varit det bästa i mina ögon, du ska bara äga detta monster.

Hör av dig eller ring mig så kan vi snacka mer

Ha det bra

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Några nytagna bilder efter tvätt plus en kort "racerapport" efter den förarträning jag körde på Ljungbyhed i 7/7-2011.

"Bilen höll ihop hela dagen och inga konstigheter alls, spriten har gjort bilen helt underbar att köra även på bana. Här kommer referenstid satt av ola Nilsson med min bil...ola och de andra instruktörerna kör alltså extremt snabba och dyra bilar hela tiden så att köra en gammal skrothög som min 944:a skulle ju förmodligen vara riktig tråkigt för ola.

Efter 6-7 varv kommer ola in och jag öppnar dörren för att höra vilket skrot med massor av turbolagg och mjukt chassi jag har.....ola skriker genom hjälmen att bilen är helt vansinningt rolig att köra och att han köper den på stuts Jag fattar ingenting om vad som framkallat denna konstiga reaktion tills jag frågar vilken tid han fick..... 1.00.6 har han satt!! För att få några jämförande tider så satte Micke 59.1 med Ferrarin (Micke tävlar med en 458 challange i GT Nordic) och 964 RS kördes på 1.01.2, 993 RS 1.02.X, och enligt ola så har ingen GT3 RS varit under 1.00 ännu.

ola hade inget att klaga på vilket jag tycker är fantastiskt skönt att höra. Nu är det bara jag som sätter begränsningen. Ola putsade tiden lite till, 1.00.4 men trodde att en 59-tid skulle komma om han fick köra mer. Jag hade ställt laddtrycket till 0,95 bar för att kopplingen skulle hålla, om jag kunde gett honom iaf 50 hk till så hade nog 59-tiden varit där men vågade inte chansa

Så 944:an är iaf inte den långsamaste bilen även att konstruktionen är från dinosauriernas tid

Jag tackar Micke ohlsson och de andra instruktörerna för en toppendag och kan bara rekommendera detta event."

Porsche 944 TURBO
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Som jag brukar säga "Most bang for the buck"!!

Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004

om man ändå hade mer pengar.... Håller med Puppan! Saknar min gammla 951, hur rolig som helst för dom pengarna.

Detta verkar vara en grym bil till rena VRAK PRISET!

/mvh

Larsa91
Katrineholm
Här sen Mar 2011

Tja!

Är den fortfarande till salu? Hör av mig under dagen! =) thumbs up

7935 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande