Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Boende i Nurburg eller utanför?
1, 2   >>
11642 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Sen som man är så börjar det bli lite uppbokat nu bland hotellen(PCS 28/9).

Det finns plats på de olika Lindner alternativen i Nurburg, annars verkar det vara så att man får åka någon km till tex Adenau eller liknande.

Finns det någon logik i bo i Nurburg eller går det lika bra med någon närliggande by?

.

Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re: Boende i Nurburg eller utanför?

ThomasT skrev:
Sen som man är så börjar det bli lite uppbokat nu bland hotellen(PCS 28/9).

Det finns plats på de olika Lindner alternativen i Nurburg, annars verkar det vara så att man får åka någon km till tex Adenau eller liknande.

Finns det någon logik i bo i Nurburg eller går det lika bra med någon närliggande by?

.

Adenau är så nära så det spelar ingen roll imo. Kör man ut för att kika längs banan så kör man längre än så.

Täby
Här sen Apr 2006

Bo i Adenau thumbs up thumbs up thumbs up
Har aldrig förstått vitsen med att bo i Nurburg....vill man hänga på Pisten tar man en taxi för mindre än vad ett varv kostar på ringen till Adenau

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Re:

Mats Th skrev:
Har aldrig förstått vitsen med att bo i Nurburg....vill man hänga på Pisten tar man en taxi för mindre än vad ett varv kostar på ringen till Adenau

thumbs up thumbs up

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Sådärja, bokade på Blaue Ecke i Adenau 25->30/9.

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

ThomasT skrev:

Mkt bra val thumbs up

Herman
Mjölby
Här sen Jan 2006

Re:

Mats Th skrev:
ThomasT skrev:

Mkt bra val thumbs up

Har samma problem...
Fanns det fler platser tro ?
o var hittar man kontaktuppgifter till Blaue Ecke ?

Porsche 968CS-93
VW typ 1-50
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Herman skrev:
Mats Th skrev:
ThomasT skrev:

Mkt bra val thumbs up

Har samma problem...
Fanns det fler platser tro ?
o var hittar man kontaktuppgifter till Blaue Ecke ?

http://www.blaueecke.se/

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Jag har bokat PCS-resan hos eddy på: http://www.hotel-an-der-nordschleife.de/hotel/index.php, riktigt trevlig och hjälpsam snubbe. Har bott bra till bra pengar dom gångerna vi bott där innan. Bonus är att man kan få garageplats om man är snäll

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Herman
Mjölby
Här sen Jan 2006

Re:

Cédric skrev:
Jag har bokat PCS-resan hos eddy på: http://www.hotel-an-der-nordschleife.de/hotel/index.php, riktigt trevlig och hjälpsam snubbe. Har bott bra till bra pengar dom gångerna vi bott där innan. Bonus är att man kan få garageplats om man är snäll

Testar detta först. Tackar för upplysningen !
Blaue Ecke hadde fortfarande lediga rum.

Porsche 968CS-93
VW typ 1-50
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Re: Boende i Nurburg eller utanför?

ThomasT skrev:

Just i fallet 28/9 finns det faktiskt det, om man vill kunna gå till och från inskrivningen på Dorint (26-27/9) samt middagen på kvällen den 27/9.
Sen är det en ganska galen känsla att se alla PCS-Porschar stående i precis varenda hörn i Nürburg.
Förra året var det många och i år lär det inte bli färre.

Förutom det så bor man helt säkert minst lite bra på t.ex Hotel Blaue Ecke i Adenau.
Då har man ju t.ex grymt nära till Arals 102 oktan..

NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Herman
Mjölby
Här sen Jan 2006

Porsche 968CS-93
VW typ 1-50
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Man kan ju åka flera i samma bil till och från adenau (beroende på bil då förstås) om nån vill dricka hutlösa mängder öl

Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Re:

Cédric skrev:
Man kan ju åka flera i samma bil till och från adenau (beroende på bil då förstås) om nån vill dricka hutlösa mängder öl

Eftersom att vi skall köra på morgonen dagen efter så är "hutlösa mängder öl" nog ett ganska olämpligt alternativ,
men även om man bara dricker en, så är det väl ändå ganska bekvämt att kunna promenera hem på kvällen.
Men, om man bor i Nürburg eller ej är knappast en stor fråga, det viktigaste är att man befinner sig där nere.. thumbs up

Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Re:

Mats Th skrev:

+ 1

Har bott många år i Nürburg men är sedan ett antal år tillbaka på bättre vetande
BE är da shit thumbs up

Der drüben
Här sen Dec 2002

Vad skönt att vi alla är olika, jag är så nöjd med att sitta och lukta på blommorna under min korkek inne hos Renate på Lindenhof. Efter det traskar jag hem till mitt Zimmer frie och sover gott!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Re:

mcburn4ever skrev:
Cédric skrev:

Eftersom att vi skall köra på morgonen dagen efter så är "hutlösa mängder öl" nog ett ganska olämpligt alternativ,
men även om man bara dricker en, så är det väl ändå ganska bekvämt att kunna promenera hem på kvällen.
Men, om man bor i Nürburg eller ej är knappast en stor fråga, det viktigaste är att man befinner sig där nere.. thumbs up

Jag dricker inga mängder öl om jag ska köra dagen efter, men det finns ju alltid dom som gillar dricka mer än vad jag gör:)

Hur som helst så lär det finnas plats i vår hyrbil till och från adenau på kvällen kring det datumet. Ska du dit i år igen eller har du fått nog ?

Citera
Tyskies

Här sen Aug 2006

Vi brukar när vi är nere bo i "Eichenbach" Är väl 1,5mil från ringen ca 1mil från "Adenau" går 2st stora vägar direkt från alla vattenhål så det går snabbt att ta sig hem.

Men viktigaste som vi kommit fram till med dessa sköna människor som driver stället är att vi får alltid låna deras garage / tvättplatts vid mekbehov eller bara parkering.

Dom Talar Svenska, Holländska, Tyska och en del franska om man skulle vilja variera sig plus att dom kan ta betalt i svenska pengar vilket är riktigt skönt.

Servicen är super bra och priserna är för billiga, kan hyra en lägenhet i huset med kök och alles om man vill, sist tog vi ett vindsrum utan kök men med bastu och frukost för 2personer som kostade 35:- Euro per natt för två

Nått måste det vara med dem föutom allt det där för när Mikael schumacher och hans teamkollegor är i stan så kommer han och äter middag på det lilla stället i dalen med 80 invånare.
(Är tydligen uppväxt däromkring)

Men ett bra tipps för er som inte bryr sig om att åka en sväng och bo på landet så rekomenderar jag högt detta ställe.

Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Re:

Cédric skrev:
..eller har du fått nog ?

Befogad fråga..
Jag borde kanske fått det, men eftersom att jag även i år sitter med i PCS projekgrupp så hade jag definitivt hoppats på att få köra i år.
Förra året kändes lite som "blåst på konfekten" upphöjt till 3..

Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Jag prioriterar inte alls uteliv när jag är på ringen utan tycker mest det är skönt att bo nära banan och gärna i en lugn atmosfär. Vårt standard ställe är numera ett Gashof i Meuspath ca 2km från turiststarten (ca 3km till Pisten)

Nytt och fräscht, bra frukost och EUR25 per natt lämnar inget att klaga på. Skulle möjligen vara avsaknade av trådlöst nätverk.

NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Re:

Dignell skrev:
möjligen vara avsaknade av trådlöst nätverk.

Det brukar du ju kunna lösa ändå ;-)

1, 2   >>
11642 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande