Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Var kan jag renovera mina Leda Coilovers.
1292 besök totalt
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005

Trådstartare

Jag skulle vilja renovera mina Leda coilovers som jag skall använda på en Lancia delta Integrale som skall gå på bana.
Jag vet att Leda i england har gått i konkurs vid ett par tillfälle och jag vet inte om dom är i drift igen.
Även om dom är igång så är man lite rädd för att skicka sakerna till dom då man inte vet ifall dom skulle kursa igen och ens delar skulle vara förlorade.
Tänke att det kanske finns någon i Sverige som kan göra detta.
Jag har läst både bra och dåligt om exempelvis stötdämpar experten & stötdämpar verkstan.

Hjälp vad skall jag göra ? något bra tips, släng dom & köp nya ?

Mvh Marco.

Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

I England renoverar i alla fall Gaz gamla LEDA dämpare. (GAZ Gold är bara en vidareutveckling av LEDA dämparna)

Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Var kan jag renovera mina Leda Coilovers.

Marco S.T. skrev:
Jag skulle vilja renovera mina Leda coilovers som jag skall använda på en Lancia delta Integrale som skall gå på bana.
Jag vet att Leda i england har gått i konkurs vid ett par tillfälle och jag vet inte om dom är i drift igen.
Även om dom är igång så är man lite rädd för att skicka sakerna till dom då man inte vet ifall dom skulle kursa igen och ens delar skulle vara förlorade.
Tänke att det kanske finns någon i Sverige som kan göra detta.
Jag har läst både bra och dåligt om exempelvis stötdämpar experten & stötdämpar verkstan.

Hjälp vad skall jag göra ? något bra tips, släng dom & köp nya ?

Mvh Marco.

Har du kontaktat stötdämparverkstäderna här i Sverige? En firma som gör mycket jobb råkar ibland på kunder som de inte på något sätt kan göra nöjda, och en sur kund skriker ofta högre än en nöjd kund.

Det finns även dåliga kunder...

Att kontakta företaget, eventuellt fråga om det dåliga som skrivits på någon sida ? och be dem kommentera kan ju kanske hjälpa dig beroende på hur och vad de svarar.

Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Re: Var kan jag renovera mina Leda Coilovers.

Marco S.T. skrev:

Jag har ingen erfarenhet av stötdämparverkstan, men stötdämparexperten har jag bara bra erfarenhet av. Det går ju alltid att höra av sig till Pelle och höra med honom om det är något han kan fixa.

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005

Trådstartare
Hej .

Tack för svaren.

Marcus jag ringde till Gaz UK & dom renoverar Leda dämparna.
Dom berätta att grundaren av Leda jobbar på Gaz och att 2 av teknikerna på Gaz är föredetta Leda anställda.
Dom sa att det inte var några problem utan bara skicka dom så skulle det ta ca 3 arbetsdagar broende på vad som skulle göras.
Mycket bra tips tack.

Mvh Marco.

Roos
Stockholm
Här sen Jun 2004

Jag lät renovera och kortade mina LEDA coilovers (med extern gaspatron) via kontakt på denna sida,
bytte ut skadade justerrattar etc i höstas:

http://www.leda.com/

Bra snabbt och tämligen prisvärt, det är inte LEDA längre utan ägs av någon annan, kanske samma som ovan.

"Troligen inte helt hundra"
Citera
Skruva banåkabil
1292 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande