| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Trosta Park
|
1550 besök totalt |
|
Trosta Park
Någon som har koll på denna anläggningen? Kanske ett bra ställe för slalomkörning om hyreskostnaden är rimlig. http://www.trostapark.se/
|
|
Jag har lite kontakter där. Används till körövningar i form ar säkerhet och ecodriving.
om nån är intresserad kan jag fråga om det går att hyra asfalten på helgerna. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
|
Jösses
åker ju förbi där nästan varje dag, måste kollas!
Massor med småbanor är ju kul men jag skulle vilja samla ihop asfalten från ett par av dom till en liite, lagom större modell
_________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
|
|
Jag var där i maj 2010 när Renault hade ett event för den då nya Megané RS. Då hade de satt upp en bana som var 1250 meter lång.
|
|
Var där och kikade idag och jodå, det skulle gå finfint att göra alldeles utmärkta konbanelösningar. Perfekta ytor att ha depåer etc, dessutom en hel del större än jag först trodde. Tyvärr är det så att anläggningen inte kan avändas till sådana övningar vi tänker på, inte i dagsläget i.a.f., orsakerna är dom vanliga bl.a. miljökrav, grannar etc.
Vi hade ett samtal (f.ö. ett mycket trevligt sådant
om vi alla kollektivt håller ett ordentligt öga på Hemnet och köper upp alla fastigeter på några km. radie. Då.... Om några år kanske vi kan utropa delstaten rejsianien. Dream on.......
_________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
|
![]() |
Allmänt banåkaforum
Trosta Park
|
1550 besök totalt |