Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1802 besök totalt |
Första testdagen på Ringen. (13 Mars).
Här är bilder från den första testdagen för racerbilar på Ringen. ![]() ![]() Tyvärr så vet jag inte vad det är för serie dom kör i, verkar inte vara VLN. ![]() http://www.nurburgring.de/event.php3 ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Re: Första testdagen på Ringen. (13 Mars).
om jag förstod rätt är det en allmän träningsdag. Jag tror nog flertalet av dem är VLN-bilar med det kan säkert vara annat också. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
"Allmän träningsdag" menar du bara för racingklasser, eller att även allmänheten fick köra. ![]() För det är ju även inregistrerade bilar som kör. ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Samma Viper i farten från en bildserie tagen i söndags (14:e), denna gång med lokal regplåt (AW) då det var allmän körning.
![]() Fler bilder: http://www.renegraff.de/100_1026.html (Från Jochen på Ringerslistan) Edit: ooops, inte alls samma Viper. _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||||
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Ser ut att vara svackan mellan Wippermann och Eschbach. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
om jag förstår rätt så har de träningsdagar där alla som betalar för sig och har en racelicens får köra. Jag tror inte de kräver att bilen har vagnbok osv vilket kan förklara Lambon på bilden. Jag har för mig att jag såg någon siffra på vad det kostar att vara med på en sådan träningsdag men jag kan inte minnas hur mycket det var exakt men det var inte billigt. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Häftigt. ![]() Synd man inte har licens. ![]() Men o andra sidan så har jag ingen bra bil till att åka med en hel dag på ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Har för mig att det var _ 350. |
||||||
Det är väl Zakspeed-vipern som fått ny design för i år? _________________ Anders Dauner |
||||||
Har de sitt fäste i Adenau, med tanke på skylten menar jag. Eller går det att "betala" lite och få en tillfällig skylt om man har rätt kontakter.. ![]() _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||||
AW är inte enbart Adenau. Det står för Bad Neuenahr-Ahrweiler som är trakten och inte orten. Vilket även innefattar Nürburg där Zakspeed har sin "rennfahrerschule". ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
I Tyskland är det mycket vanligt att man ser "anpassade" skyltar. De första bokstäverna styrs ju av var man bor och går inte att påverka, men det som kommer därefter tycks man kunna välja på ett eller annat sätt. Det är ganska vanlig med exempelvis 911, 993 och 996 i registreringsnumret på Porschar.
_________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Deras hus ligger väl där vägen från Nürburg kommer ner till stora vägen som fortsätter mot GPbanan? om man kommer från Nürburg så svänger man höger för att komma till parkeringen och då ligger det en liten vit stenbyggnad på insidan i korsningen... Har jag rätt? _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Vaddå, alltså nere vid gamla depån, mittemot gocartbanan utomhus och polisstationen? _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||||
Jo, deras "körskola" ligger väl typ till vänster om gamla infarten vid T13. Själva raceteamet har jag för mig är beläget någon annanstans. Noterade fö att deras Viper inte längre har tio cylindrar. Det är numera tydligen en V8 under huven.
![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1802 besök totalt |