Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 2 besök senaste veckan (30844 totalt) |
På fronten inget nytt
![]() Eller jo, Nya huvlås ala fjädrar samt su förgasarna är nerplockade för renovering ![]() Tog ur dom igentligen bara för att mäta upp fjädrarna och lite sånt men märkte att spjällaxlarna hade börjat bli ovala , slutade med 2 renoveringssatser och lite nya skruvar Förgasarna ligger nu redo för att få i dom nya bussningarna , sen blir det ihopplockning inför 2011 ![]() Funderar på om det är dax för den att få minilite fäljar med , eller ? _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
Minilight är trevligt!
Finns några billiiga varianter i UK, men kvaliten kanske är lite sådär. http://www.minisport.com/mini-spare- Funderar på dessa till min Austin Countryman -65, men kanske blir för brett. Trevligt skåp du har, det var med i depån då vi åkte 4-timmars på 90-talet om jag minns rätt. /Tobbe _________________ Tobias Nanker |
Det är just kvaliten jag är lite orolig för , vill ju inte ha halva fäljen med vikter tex
Dom såg bra ut ! Fast som du säger , antagligen för breda. http://minispares.com/Product.aspx?t Har skickat mail till mini spares om dessa för att se vilket ET det är. Tror det går att se på vissa bilder av Van.en att hjulen redan sticker ut lite utanför karossen och vill inte ha breddare Då är det väl inte mera än rätt om jag dyker upp på någon kinnekulle tävling under 2011 och kollar ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
Kommer du åka 008:or?
Blir 5" för smalt då? Eller har du kikat på andra vettiga däck? Har för mig att jag har haft 165 Yokisar på 5" med visset resultat. Besök gärna banan, många storys kommer dyka upp! Jag åker dock inte länge (ännu,,,). /Tobbe _________________ Tobias Nanker |
Har 008or på vad jag tror är 4,5" ?
och ser lite lagom smalt ut som det är nu så isåfall borde 5" fäljarna passa fint bara dom inte sticker ut så långt. Ska ta och mäta upp ET på dom som sitter på nu. Har ju skivbromsarna på fram som kanske tar i om man får in fäljen mera Får ta och göra det ! Såg att premiären var i slutet av april så får hoppas att det är bra väder så tar ja upp den till skövde och sen kinnekulle ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
Blev 4,5x10" Minilite Fälgar från Midlandwheels
Fälgarna kom och däcken monterades Sen märktes det att 2 av fälgarna var kopior och sen började strulet med att få 2 fälgar till. Nu efter lång tid har det äntligen löst sig och jag får behålla mina kopior och får inom 2 veckor 2 st minilite fälgar till. Förgasarna är återmonterade och väntar nu bara på fälgarna så jag kan få ner bilen på hjul och börja justera förgasarna ![]() Så här blev det med dom 2 minilite fälgarna jag fick som är äkta ![]() ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
Anmäld till licenskursen på Kinnekulle ! Så vilken bil passade bäst ?
Jo självklart hundkojan ![]() Efter en snabb resa till skövde står hon nu utanför vakten i väntan på veckan Går otroligt bra nu med nyrenoverade / justerade förgasare Runt 4500-5000 rpm = 140-150 km/h utanför skara ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
Engelska bilar är som dom är
![]() Han med 2 pass på kinnekulle innan hundkojan fick för sig att lite packningar inte va bra och började läcka olja så den fick bytas ut mot en mitsubishi colt. Nu när kojan kom hem så blev det en större service : *Ventilspel : 0,15-0,35 innan , satte på 0,35 mm nu *Tändstiften på 3-4 var lite för svarta så snålade ena SU.n med 2 snäpp och fick genast ett lite bättre gassvar *Rundsmörjning *Höger fram & Vänster bak hade lite glapp på hjullagrena, saknar tyvärr hylsan för att dra främre *Fylla på olja i klockorna Sen diverse kontroller av kopplingspel / brytaravstånd / glapp osv Men den verkar klara sig fint trots lite bana i år igen + full fart på e20 ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
Skulle kolla kompen på för att ha som referens senare , resultatet blev :
1 : 115 psi 2 : 40 psi 3 : 115 psi 4 : 130 psi Nu är toppen ur och ventilerna på 2an verkar vara boven , dom åker ur imorgon för att se om ventilen som gott ner sig eller sätet. Men alla 8a kommer få komma ur och bli rengjorda & inslipade om dom inte behöver slipas och fräsa om sätena. Bilder kommer om så önskas ! _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
Verkar som om 2ans avgasventil var problemet , har gått ner sig på lite av anläggningsytan och efter att ha gjort rent dom så var det lika bra att beställa nya ventiler till toppen (33/29)
Så det blir att göra rent allt , lätt putsa portarna och mira fräsa säterna så borde den få nån mer hästkraft på köpet ! ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
![]() Numera lätt putsad topp som ska få sina nya ventiler ![]() Tur att koja inte är något direkt svår mekat ! ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
Jävlighetens lag
Med dryga 9 månader kvar i Sverige så är nu motorn urplockad för renovering och total översyn istället. Skulle dra toppen - En pinnbult gick av Köpte Race bult satsen men var tvungen att behålla 2 st std Långa bulten vid Vatten pumpen gick av Då tröttnade jag och tog ur hela motorn istället så både motorn kan få en riktig översyn samt växelllådan. Hoppas bara jag kan hinna klart innan Livgardet / Affe , vore skönt att slippa komma tillbaka till mekobjekt _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 2 besök senaste veckan (30844 totalt) |