Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
När tar ni fram hobbybilen/gatbilen/rejsbilen?
<<   1, 2
2397 besök totalt

När tar ni fram gatbilen/rejsbilen/hobbybilen på våren?
Så fort solen visar sig
4%
 4%  [ 3 ]
När snön håller på att smälta bort
6%
 6%  [ 4 ]
när vägarna är torra men grusiga
42%
 42%  [ 26 ]
när vägarna är sopade och rena
34%
 34%  [ 21 ]
Tar fram? Nej det lär dröja till ngt annat år
11%
 11%  [ 7 ]
Totalt antal röster : 61

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Svårt att hitta någon kombi som direkt från fabrik (okej uppgraderat chassie då) lirar på bana, slalom och till vardags på samma sätt. Men förslag mottages tacksamt

Ume
Här sen Jul 2003

Fanns ej mitt allternativ riktigt!

Men x:e i så fort solen visar sig.
Dock är det väl iofs lite sant.

Bilen for inspirerad körning åker ut så fort asfalten visar sig , plogade vinterväger infinner sig , lämpligt vägavsnitt finns eller vinterisen lagt sig.

Bilen används ofta och med glädje.
Men just i skrivande stund är den i delar

Stockholm
Här sen Nov 2002

JAg är sjuk idag men ska nog ut en sväng i det delikata vädret!

Var och besiktigade i förrgår, så nu är det inget körförbud längre.

När jag ringde besiktningen kl 20.30 i tisdags för att boka tid så undrade jag om tider och hon hade en i Rissne 21.20. Jag tyckte det verkade lite stressigt och frågade om nästa. Svar: Den 13/5...... Så det var bara att rusa till garaget och skruva åt batteriet med fingrarna....men nu är det klart för körning!

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Tyvärr är hobbybilen, racebilen och gatbilen en och samma i dag.
Det ska jag ändra på. En bil att putsa på, en att rejsa med och en
att transportera sig i. Men först ett riktigt garage!

Kompromiss...

Västerhaninge
Här sen Apr 2003

Daniel Nihlén skrev:
När jag ringde besiktningen kl 20.30 i tisdags för att boka tid så undrade jag om tider och hon hade en i Rissne 21.20. Jag tyckte det verkade lite stressigt och frågade om nästa. Svar: Den 13/5......

Ett tips är drive-in besiktningen i Nacka(Gustavsberg), perfekt när man inte har bokat tid. Nackdelen är att det kan vara långa köer på morgonen på våren och att de öppnar 0700. Var där innan jul och kom dit 0630 och hade 2 bilar framför mig och hade lika gärna kunnat komma 0650. Förra våren kom jag dit 0615 och vände för att det var så mycket bilar där, dagen efter tänkte jag åka ännu tidigare men försov mig. Kom dit ca 0615 den dagen oxå och det var en del bilar i kö, struntade i det och tog en lapp iaf och satte mig och läste i bilen. 0745 kom jag i hallen, tycker det var ganska bra med tanke på att det var en del bilar i kö framför mig. Alla gånger jag har varit där har de dessutom varit riktigt bra att ha att göra med, tex så höll besiktningsmannen och jag på med avgasprover i ~30 minuter trots att det var långa köer, bra för mig men tråkigt för dem som stod i kö.

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Jag ställde på "Lådbilen" i måndags, har skaffat entusiastbils föräkring och skall besikta bilen idag.
Första provturerna gick dock av stapeln i förrgår och igår kväll.
Den accar rätt bra i alla fall!
Men jösses vad skitig man blir(har grusväg sista vägen hem...)!
Men det kommer nog ta ett tag innan jag vant mig med bilen och vågar stå på ordentligt.
Men kul är det!!! Skål för våren.

Karl B.
Täby
Här sen Dec 2002

16/4 Ska vi träna på Sviestad hela dagen....

Stockholm
Här sen Feb 2003

bilen kommer tillbaks från fix på måndag, så det blir väl påställning ungefär 30 sekunder senare Håll tummarna för torrt och varmt nästa vecka

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Hittar på ett eget alternativ... har haft den framme hela vintern... Och den används så fort den blivit lagad... Inge kul att parkeringsmeka mitt i vintern

Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

För 1.5 timme sen!

Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Marcus Gustafsson skrev:
Daniel Nihlén skrev:
När jag ringde besiktningen kl 20.30 i tisdags för att boka tid så undrade jag om tider och hon hade en i Rissne 21.20. Jag tyckte det verkade lite stressigt och frågade om nästa. Svar: Den 13/5......

Ett tips är drive-in besiktningen i Nacka(Gustavsberg), perfekt när man inte har bokat tid. Nackdelen är att det kan vara långa köer på morgonen på våren och att de öppnar 0700. Var där innan jul och kom dit 0630 och hade 2 bilar framför mig och hade lika gärna kunnat komma 0650. Förra våren kom jag dit 0615 och vände för att det var så mycket bilar där, dagen efter tänkte jag åka ännu tidigare men försov mig. Kom dit ca 0615 den dagen oxå och det var en del bilar i kö, struntade i det och tog en lapp iaf och satte mig och läste i bilen. 0745 kom jag i hallen, tycker det var ganska bra med tanke på att det var en del bilar i kö framför mig. Alla gånger jag har varit där har de dessutom varit riktigt bra att ha att göra med, tex så höll besiktningsmannen och jag på med avgasprover i ~30 minuter trots att det var långa köer, bra för mig men tråkigt för dem som stod i kö.

Det är skönt att ha besiktningstid på hösten en 8á så jag besiktigar strax innan det är dags att ställa av. Dock så blev aldrig bilen avställd i år! Jag kom på det i februari och då kändes det ganska onödigt.

KEM SuperMini (Projekt)
Lexus nx450H -24(Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

Så fort den är ihopplockad.. .. men senast tills Elmia.. . det är ju en Bmw träff därnere då..

Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Ska in i garaget nu som först...

Förhoppningsvis i körbart skick efter april thumbs up

Citera
Allmänt banåkaforum
När tar ni fram hobbybilen/gatbilen/rejsbilen?
<<   1, 2
2397 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande