Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2397 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fanns ej mitt allternativ riktigt!
Men x:e i så fort solen visar sig. Dock är det väl iofs lite sant. Bilen for inspirerad körning åker ut så fort asfalten visar sig , plogade vinterväger infinner sig , lämpligt vägavsnitt finns eller vinterisen lagt sig. ![]() Bilen används ofta och med glädje. Men just i skrivande stund är den i delar ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
JAg är sjuk idag men ska nog ut en sväng i det delikata vädret!
Var och besiktigade i förrgår, så nu är det inget körförbud längre. När jag ringde besiktningen kl 20.30 i tisdags för att boka tid så undrade jag om tider och hon hade en i Rissne 21.20. Jag tyckte det verkade lite stressigt och frågade om nästa. Svar: Den 13/5...... Så det var bara att rusa till garaget och skruva åt batteriet med fingrarna....men nu är det klart för körning! _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
Tyvärr är hobbybilen, racebilen och gatbilen en och samma i dag.
Det ska jag ändra på. En bil att putsa på, en att rejsa med och en att transportera sig i. Men först ett riktigt garage! Kompromiss... ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
Ett tips är drive-in besiktningen i Nacka(Gustavsberg), perfekt när man inte har bokat tid. Nackdelen är att det kan vara långa köer på morgonen på våren och att de öppnar 0700. Var där innan jul och kom dit 0630 och hade 2 bilar framför mig och hade lika gärna kunnat komma 0650. Förra våren kom jag dit 0615 och vände för att det var så mycket bilar där, dagen efter tänkte jag åka ännu tidigare men försov mig. Kom dit ca 0615 den dagen oxå och det var en del bilar i kö, struntade i det och tog en lapp iaf och satte mig och läste i bilen. 0745 kom jag i hallen, tycker det var ganska bra med tanke på att det var en del bilar i kö framför mig. Alla gånger jag har varit där har de dessutom varit riktigt bra att ha att göra med, tex så höll besiktningsmannen och jag på med avgasprover i ~30 minuter trots att det var långa köer, bra för mig men tråkigt för dem som stod i kö. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
Jag ställde på "Lådbilen" i måndags, har skaffat entusiastbils föräkring och skall besikta bilen idag.
Första provturerna gick dock av stapeln i förrgår och igår kväll. Den accar rätt bra i alla fall! ![]() Men jösses vad skitig man blir(har grusväg sista vägen hem...)! ![]() Men det kommer nog ta ett tag innan jag vant mig med bilen och vågar stå på ordentligt. ![]() Men kul är det!!! Skål för våren. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
bilen kommer tillbaks från fix på måndag, så det blir väl påställning ungefär 30 sekunder senare
![]() ![]() |
Det är skönt att ha besiktningstid på hösten en 8á så jag besiktigar strax innan det är dags att ställa av. Dock så blev aldrig bilen avställd i år! Jag kom på det i februari och då kändes det ganska onödigt. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2397 besök totalt |