Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 15672 besök totalt |
Bromsar på listan!
Nu har jag skruvat av alla bromsskivor utom en för där skulle ju skruvarna inte lossna, får bli till att borra eller använda huggmejsel! ![]() Funderar på att beställa nya bromsar från K-Tec Racing om man inte kan hitta några bättre begagnade ![]() Efter det så är det även topplagringen i stötdämparen vänster fram som ska bytas + drivaxeldamask på höger sida ![]() Skulle gärna vilja byta dämparna fram samtidigt ![]() Sitter och jagar delar på nätet för att kunna hålla min låga budget ![]() Är det någon som har något liggande eller har tips så får ni gärna höra av er!!! ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
Ska du behålla den?
![]() ![]() |
||||
Svarva skivor
Jag vet inte om jag ska behålla den, men det känns som att jag vill fixa bromsarna i vilket fall som. Tack för erbjudandet, får väl se vad det kostar med bussfrakt till Växjö! ![]() Alex funderar på att lägga ett bud på kärran, blir det rimligt så får han den! ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
Re: Svarva skivor
![]() |
||||
Re: Svarva skivor
Du har fått mail! ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
Bromsarna äntligen demonterade!
Efter en 1 & 1/2 timme med hammare och huggmejslar så är nu den sista bromsskivan demonterad. ![]() Nu återstår att se ifall skivorna går att svarva eller om jag måste inhandla andra. ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
Re: Bromsarna äntligen demonterade!
ring 042-201620 och fråga vad nytt kostar du kommer bli förvånad.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Tack så mycket för tipset, billigare än Biltema ![]() Ska se ifall skivorna blir svarvade annars vet jag var det finns bra reservdelar till förmånligt pris tack vare dig! ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
Även jag tackar ![]() _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Har precis kommit in efter att ha spenderat några timmar i garaget
![]() Har monterat bort de gamla stötdämparna fram och flyttat över fjädrarna. En stötdämpare är monterad men den andra får vänta eftersom jag ska byta den yttre drivaxeldamasken först (vet dock inte riktigt hur man gör det smidigast) ![]() Har slipat av de gamla oken bak och satt i nya bromsklossar, får se om det blir nya tag till helgen. ![]() Verkar var trångt och bökigt att demontera stötdämparna bak, synd då jag nu har införskaffat Cupdämpare till bilen runt om!!! ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
|
||||
Re:
Tror inte det, har ju inget behov av den. Kör bara bil på helgen nu, hade varit roligare med en enduro ![]() Men man ska väl aldrig säga aldrig ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
Re:
![]() |
||||
Byta stötdämpare bak
![]() Någon som har bra tips angående byte av stötdämpare bak på Clio 16V -91. Tycker att det är trångt som fan att komma åt muttern på insidan av balken vid övre fästet..... > ![]() Tips ifrån er som har gjort det tidigare mottages tacksamt! ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
Dämparna bak demonterade :)
Nu är de gamla dämparna demonterade bak och båda de nya cup-dämparna monterade fram. ![]() Så nu är det läge att montera mina beg. cupdämpare bak också. ![]() Får se om bromsrenoveringen kan ta fart i helgen också. ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
NERE FRÅN PALLBOCKARNA IGEN!
![]() Äntligen är bilen nere från pallbockarna igen! ![]() Bromsarna är renoverade och Cupdämpare sitter monterade runt om! ![]() Blir till att ut och testa den ordentligt på fredag, om jag kan hålla mig tills dess! ![]() _________________ Anders Gunnarsson Honda Civic Tourer-14 Mazda Miata -91 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 15672 besök totalt |