Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 6240 besök totalt |
Touristenfahrten GP-Strecke
Någon som kört "Touristenfahrten GP-Strecke" och kan berätta hur det går till? Tänker på de rent tekniska detaljerna som t.ex var man kör in mm.. ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Kör in vid dorint hotell, under banan , förbi bensinmacken och parkera nära andra depå-porten, betala (vid X), vänta och kör.
![]() _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Re: Touristenfahrten GP-Strecke
Har kört den tillsammans med nordslingan i sk. vln-sträckning. Vansinnigt tråkigt och satt mest och väntade på att komma på NS vid T13 igen. Kan vara kul i regn och ligga och tramsa lite, men det går ju på NS också... Nu är den "avbockad" iaf. ![]() _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||
David o Johan, det var värst va ni verkar uttråkade då..
![]() Även om jag inte kört där så tror jag nog att jag håller med. Men det är ju den där bocken i protokollet som lockar lite ändå.. Måndagen den 26/9 är det öppet 17:00-19:30 på nordslingan och 18:00-20:00 på GP-slingan. Det ger ju ett visst utrymme till att hinna bocka av GP-slingan..om man är sugen.. Problemet är att vid den tiden så är jag troligen mer sugen på en liten väl kyld Bit på Zur Burg..innan maten.. ![]() Får väl se hur det ligger till med karaktären när det dra ihop sig!? _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re:
GP-slingan är naturligtvis supertrist jämfört med Nordschleife, men jämfört med valfri Svensk bana så är den inte så dum. Speciellt med en lite snabbare bil (typ din GT3) så finns det ju ett par riktigt roliga partier. och som en extra bonus, så är det ju helt enorma avåkningszoner. Bra om man vill testa gränserna lite extra. ![]() _________________ -- |
||||||
Re:
Tyckte den var rätt skoj faktiskt. Till och med min lilla bil trivdes väldigt bra där mot GT3or och annat. |
||||||
Från Mercedersläktaren och ner i dalen och upp genom Schumacher-chikan är den bästa delen på GP-slingan. Höger när man vänder upp går att åka riktigt fort.
![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Re:
Jajaja..räcker det inte att jag har Narin som påminner mig via telefon, mail, sms, diverse forum mm? Skall nu du börja också.. ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re:
![]() ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||
Re:
Som sagt.. I rest my case! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re:
Har man inte vart av så har man aldrig vågat eller hur pär ![]() _________________ ANDERS CALMEGÅRD |
||||||
Re:
När de kör kombon GP slingan + Nordlsingan så har de kört korta GP banan och då kan man inte köra det beskrivna partiet. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re:
Svänger ni runt över tillfartsvägen då? (upptäckte att det va en bro när jag fick stopp där...) _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||||
Tycker faktiskt att gp slingan (hela) var rätt kul, i alla fall i ösregn och BMW kombi.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Jag och Fredrik Jansson kommer antagligen att köra åtminstone ett 20 minuterspass. Kanske börjar med något varv på NS för att sedan avsluta här.
MVH _________________ Jonas Thiger Porsche 997 GT3 -08 Porsche 964 turbo -91 SÅLD! Porsche 964 C2 -90 SÅLD! PCS 4205 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 6240 besök totalt |