Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3 besök senaste veckan (6046 totalt) |
|
||||
Här är filmen och en jäkligt läcker bild på en lågflygande LFA..
![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=IvXo1hUQtbk&feature=player_embedded _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||||
Släppet i Wipperman ser lite sådär ut.
![]() Är det bara jag som tycker han kör lite halvmärkliga spår? Styr in så tidigt många kurvor. Man kanske kör sådär med RWD vad vet jag. |
||||
|
||||
Cyklade varje dag förra veckan runt ringen på mtb och då harvade de runt banan med den gula, kan säga att ljudet inifrån är direkt tråkigt gentemot ljudet som kommer ut där bak
![]() Tyckte att dom körde så in i helvete och det gjorde de tydligen ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||
Tänkte precis samma sak, Aremberg, Bergwerk m fl. Liknar fabriksföraren på Renault när han satte tid med Baguetten. Förknippar dock inte detta med RWD. Vem vet, det kanske är så man ska köra för att pressa tiderna. Understyrd setup. fort/rakt på in i kurvorna, låta det kasa lite i utgången och sedan på det igen. Måste prova (RWD Cayman) nästa gång :-) _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||||
Det är ju det jag inte fattar, med understyrt brukar man väl gå vida spår in för att ha lite extra marginal i utgången så man kan kliva på och låta det driva ut det sista. Kanske helt enkelt är så att han har ett sånt grymt grepp att han helt enkelt kör kortaste vägen ![]() |
||||
+1 på de konstiga spåren.
Ser nästa slarvigt ut men det är det antagligen inte. ![]() Någon uppgift gör gällande att föraren körde 24hrs? Iom det kanske han kör mer raceline som han kan och är bekväm med än fartoptimalt spår? Eller så är det setupen på bilen som gör det? VMin i SX är 211 eller något? Det gör VLN-förarna knappt med en 997 GT3 Cup på slicks! ![]() Först gången jag såg filmen tänkte jag att det måste vara slicks på bilen men enligt bilden ovan är det mönstrade däck. Man får väl anta att det iaf är R-däck. Sammantaget så tycker jag att tiden är rimlig med hänsyn till bilen och dess antal hk. _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
http://en.wikipedia.org/wiki/Akira_I
Den där meningen får du gärna utveckla lite, Micke! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Nja, eftersom tillvaron är relativ så...helst inte. ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Kollade bara lite snabbt men var är det han kör så konstiga spår? Gärna med nån referensfilm så man kan se vad som är "rätt".
Alltid intressant att lära sig NS liksom. Tyckte inte det såg speciellt konstigt ut alls, klart han kör tight men "tight is right!" ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
![]()
|
||||
På sport auto kursen på ringen med alla möjliga förare som instruktörer får man lära sig det spåret.
Kortaste vägen= snabbaste vägen Ett djävla levande om man svänger in sent, då får man åka ett varv med instruktören. Ett straff värre än döden om man inte gillar att sitta bredvid... ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||
Bara för att ett motto rimmar betyder inte att det är sant.
![]() Personligen förespråkar varken ballongspår eller rakt-på-spår utan en blandning, Dvs det som funkar för var och en beroende på bil. Jag kör själv en blandning som sällan hinner blir optimalt utarbetat under de 20-30 varv/år som jag max hinner med nu förtiden. ![]() Som konkret exempel på att en längre väg kan betala sig tar jag Kuppe Rechts. Där kan jag åka fullt utan problem om jag nyttjar den 2mX1,3dm breda asfaltsläpp som ligger utanför banan på vänstersidan vid turn-in. Om jag "bara" är kvar på banan skriker och sladdar det på utgång - vilket jag inte har råd med i min bil med sy-maskinsmotor. Med det sagt så imho:ar jag att LFA:n då och då svänger in lite för tidigt, tex i T13, AD, Metzgesfeld II, Kallenhard, Werseifen, Breidschied, Bergwerk, Kuppe Rechts!, Brunnchen, Schwalbensvanz (där han faktiskt hamnar helt tokigt, iofs förståligt då han har nästan 250km/h innan men ändå). om jag körde en så understyrd bil skulle jag välja ett vidare spår så att jag kan gå på gas tidigare och ha extra plats på utgång, typ understyra ut men ha klivit på gasen tidigare... Skäl till att då svänga in (för) tidigt? Att bilen understyr (vilket det hörs att LFA:n gör) och trailbrake:a den för att få runt den. Jag har försökt lyssna och se om han gör det ena eller det andra men jag har inte kunnat avgöra det. Att bilen understyr och man vill ha lite confidence på instyrning genom att vrida lite för tidigt för att se om den svänger/kommer att vilja svänga. Att bilen understyr både ut och in så det där med svängandet kan man lägga på hyllan? Se till att få bilen rak så fort som möjligt och låt den extrema motorn jobba. I ett nötskal handlar det förstår om den längre vägen med den högre farten tar mindre tid än den kortare vägen med lägre fart. Driftbox har doktorerat lite på det där och till i vart fall min förvåning krävs det ganska mycket högre fart för att en längre sträcka skall löna sig. I de flesta böjarna kör han faktiskt också ett "vidare spår", inte rakt-på, så helt tokigt kan det ju inte vara att köra i lite vida svängar? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Äh, ni överanalyserar..... det är viktigare med lite stora pungkulor och VÅGA satsa än själva spårvalet på ringen
![]() Våga hålla uppe tempot och inte släppa av i onödan.... vilket dom flesta gör när det går lite fort och det är där man tappar betydligt mera än vad man kan tjäna på ett 100% spårval.... så jäkla svåra kurvor har inte ringen, det finns ju t.ex ingen kurva i närheten av Eau Rouge där perfekt spårval är skillnaden mellan full fart och katastrof.... Däremot finns det ett stort antal snabba partier där det går att åka mycket fortare än vad dom flesta vågar. ![]() och där åkte lexus-föraren helt ok.. även fast även han kan nog putsa den här tiden lite till med ett perfekt varv, för det var det inte på alla ställen. |
||||
Lagom-analyserar du nu då Fredrik? ![]() Jag håller annars med dig, stå på och våga är sättet att få farten med sig. Man skall inte doktorera på spår. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3 besök senaste veckan (6046 totalt) |