| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Seriös fråga om bilval inom BMW-sfären
|
2357 besök totalt |
|
Seriös fråga om bilval inom BMW-sfären
Valen som det står mellan ( båda är rhd, så värdet på cs är såklart mindre i Sverige vid en framtida försäljning. ) M3 SMG cs-utrustad 2005 16000mil M3 SMG 2004 13000mil Skicket är likartat och detsamma med övrig utrustning. Prisskillnad 50' Frågan är. Är det värt mellanskillnaden? _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
Re: Seriös fråga om bilval inom BMW-sfären
Är det tänkt som en banbil där chassi och annat skall bytas? _________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||||||
|
Re: Seriös fråga om bilval inom BMW-sfären
CS-paketet innehåller ju saker som inte går att fixa lätt på en vanlig. Typ snabbare styrväxel, M-track mode i elektroniken (behövs dessa egentligen eller blir bilen så mkt bättre av det?) Sen har den uppgraderade bromsar (Kanske bättre att satsa pengar på en AP uppgradering eller nå) Chassiet verkar vara samma som alla 2004-> och då kan man ju lika bra uppgradera med annat. Vad behöver man byta på en sån för att smiska den rejält
Tänkte ev åka 5papp+ (med en hel hög bullshitpoäng ) med den (eller kanske BMW-cup).
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
cs är mera "vanlig M3" än åt CSL-hållet. Styrväxeln är nog bra, men sen behöver nog chassit bytas efter alla dessa mil samt att org chassit är världens gunghäst.
Det är inte värt att lägga till 50 för att kapa mil. Där har du ett fint chassi (som ändå måste bytas) _________________ Stefan Larsson |
||||||||
|
Hejsan,
Angående elektroniken så skriver Jarl's Bilservice på sin hemsida : *2011/05/18 M-Track mode Vi har nu utvecklat mjukvara som gör det möjligt att programmera in M-Track mode i BMW M3 E46. Denna funktion släpper på tyglarna i hjälpsystemen och tillåter tuffare körning innan systemet griper in, en funktion som endast funnits i M3 CSL och M3 med competition paket. Mjukvaran är designad för att använda den befintliga DSC knappen, vid ett knapptryck startas M-Track mode, håller man inne knappen stängs alla hjälpmedel av som tidigare. Man slipper alltså att byta ratt och kan behålla farthållare och multfunktionerna i ratten! Kostnad 2500sek. * Kanske värt att lägga till eftersom du efterfrågar elektroniken i M3 i orginalutförandet också
Lycka till, Mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||||||
|
Tack för den infon
Köpandet har tagit nya vändningar. 2004:an blev jag blåst på, men har hittat och håller på och slutför affären på en 2003 med 92000miles på mätaren. Inspektion 2 gjord för 2000miles sen och bilen kändes proper och inga glapp och sånt i bakvagn mm. 8400£ slutade priset på och ni ska jag bara köra hem skiten. Får låna säljarens plåtar
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
Grattis!
Borde funka bra som 5-papp+ räser, kan bli lite jobbigt med däckreglementet bara. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||
|
Re:
Äsch, med 205'or bak blir den nog precis lika svansviftande som Kebaben så det blir nog ingen skillnad.
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
|
Började 5pappsmodifieringen vid ett trångt vägbygge ett par mil före puttgarden
Bilen var mkt bredare på vänster sida än mina tidigare bilar, så jag petade bort lite reflexpluppar på armcoräcket med vänster bakfälg. Inget lossnade, men det står ut lite aluminium på ett par ställen och en viss obalans har infunnit sig
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
Re:
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||||||||
|
Re: Seriös fråga om bilval inom BMW-sfären
Vi får väl skapa en ny klass innom 5papp+, med eget däckreglemente. 5papp-outlaw. Så kan vi köra våran nya e30 evo III där. Jag har kö på förare som frågar en gång i veckan om bilen är färdig...
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re:
+1
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||
|
Re: Seriös fråga om bilval inom BMW-sfären
Gör det så kan vi köra med våran där också på slicks.. farsan behöver få köra av sig också
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||
|
Re: Seriös fråga om bilval inom BMW-sfären
*dubbel* _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re: Seriös fråga om bilval inom BMW-sfären
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Seriös fråga om bilval inom BMW-sfären
|
2357 besök totalt |
