Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW 323i 1996 SÅLD!
2092 besök totalt
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004

Trådstartare

Dags att sälja min E36 323:a. 19200mil, manuell,utan tacklucka, svensksåld i Västerås och bilen har tillbringat hela sitt liv här istan.
4dörr, ljusgrön metallic med grå tyginredning (mer bilder är på väg). Förarstolen bytt till en E46 sportstol och ratten är bytt till en lite mindre Sparco-moccaratt.
Chassimässigt sitter det en AC-Schnitzer M3 väghållningssats på. Millway ecentrisk delrinbussning fram.
X-brace, Ultra Racing fjäderbensstag fram och Ireland Engineering Camperplattor. Tuner Motorsport förstärkta topplagringar bak.
Lamelldiffad bakaxel med orginalutväxling.
Ventilerade skivor runt om,fram har jag uppdaterat till 328i E46 skivor (300x24mm borrade och slitsade),Stoptech-belägg fram och standard bak.
Motor orginal förutom att jag bytt till 325-insug inklusive Tunermotorsport adapterkit för lite snyggare och seriösare installation och så har jag tagit bort ATC-spjället. TM-chiptuning.
Avgassystem orginal förutom 100-cells racekatt och E36 M3-slutburk.
Karossen är i ganska bra brukskick, höger framskärm är bytt till en friskare och vänster skärmkant är ny. Bilen är delvis omlackad under list. Det finns något rost fortf dels på huven och vid bakstammen.
Till bilen finns 3 uppsättningar hjul,dels 17tums M3 motorsportfälgar med Kumho r-däck och till vardags åker jag med 17-tum BMW-splitfälgar oxå med Kumho Ecsta-däck på. En uppsättning vinterhjul finns oxå, dubbdäck på 15tums plåtfälgar.
Kända fel: vänster bakdörr funkar inte c-låset på,klimatanläggningen läcker en aning (jag brukar fylla på i April och det räcker över hela sommaren) ,lite pixelfel i instrumentet.
Defa Motorvärmare och kupevärmaruttag montera nytt för 2 årsen.
orginalstol och Sportratt med airbag + ATC-spjäll finns kvar till bilen.

Pris 29000kr
Ev byte,men bara en E39 523i,525i el 528i är intressant,krav automat och M-utrustad.

Petri/ 070-6012533

Petri
Västerås
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Uppdaterad med lite nya bilder.

SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
2092 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande