Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Garagerensning (Kitcar, Porschekaross)
5505 besök totalt
Borlängeracing
Borlänge
Här sen Jan 2005

Trådstartare

P.g.a hastigt garagebyte innan månaden är slut är jag tvungen att sälja två framtida projekt. Hoppas att de hamnar hos rätta entusiasterna:

Projekt 1
McLaren M6GT (KitCar) -67. Bilen finns som byggtråd från förra ägaren där den beskrivs i stora drag. Det jag hunnit göra är att fräscha upp bilen lite grann samt gå igenom vad som behöver göras för att få den körduglig:
- komplett motorrenovering eftersom motorn satt fast och den stått still under ett 15-20 tal år (har kontakter hos wankelexpert i Dalarna som jag kan förmedla)
- Total bromsrenovering (påbörjad)
- Nya däck (gamla torrsprickor) Går dock att besikta
- Översyn inredning (sy nya stolsinlägg)
- Översyn elsystem

Vill man uppdatera väghållning på folkaplattan har jag lite webplatser där de säljer framvagn/bakvagn med intressanta lösningar.

Tycker att det vore synd om bilen återigen hamnar i en lada. Du som verkligen har tid/entusiasm, detta är bilen för dig med tanke på att det finns ett exemplar av karossen.

Pris: Diskuteras över telefon

Projekt 2

Porsche 912 kaross

Mycket rostig porschekaross. Karossen behöver en 100% total översyn. Bland annat nya golv, trösklar (inre yttre), hatthylla, plåt under baksäte samt även byte av plåtpartier under tank. Den är tidigare upplagad i innerskärmar av någon klåpare som inte visste hur man ställde in en svets så det krävs mycket timmar att ta bort gammal plåt samt att få den i bra skick. Karossen är helt ren, dvs utan luckor/dörrar och tidigare delvis blästrad. Krävs dock nytt blästerjobb då den stått fuktigt. Lastningsproblem är inga bekymmer då jag har truck i verkstan.

Pris: Diskuteras över telefon

Ring 0243-103 07 mellan 17.00-20.00 eller maila så ringer jag dig vid tillfälle.

Halmstad
Här sen Dec 2011

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Tjena,
skulle bara kolla har du kvar Mclaren bilen?
Tacksam för svar!!!

Mvh
Dennis

Västerås
Här sen Jan 2011

Bilder på 912:an?

Tungelsta
Här sen Mar 2006

bilder på båda till sir_daniel@home.se

5505 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande