Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Renovera verkstadspress
1295 besök totalt
cocoanton
Kista, Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Renovera verkstadspress

Jag har en 25tons press som är i behov av nya packningar, ny tryck-klocka och allmän genomgång. Inget jag direkt vill sätta mig in i själv och inte har jag heller så stora nycklar som skulle krävas för denna mastodontpjäs.

Någon som vet en firma/go'gubbe i Stockholmsområdet som ger sig på sådana saker eller har tips på vart jag ska titta?

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re: Renovera verkstadspress

cocoanton skrev:
Jag har en 25tons press som är i behov av nya packningar, ny tryck-klocka och allmän genomgång. Inget jag direkt vill sätta mig in i själv och inte har jag heller så stora nycklar som skulle krävas för denna mastodontpjäs.

Någon som vet en firma/go'gubbe i Stockholmsområdet som ger sig på sådana saker eller har tips på vart jag ska titta?

Det är en väldigt enkel konstruktion att plocka med. Du grejar det enkelt, bara du har rätt storlek på några simpla verktyg.

om du inte vill fixa själv, så lämna den till en gymnasieskola som har ett industriprogram.
De gillar tårta och sånt där man äter på rasten som betalning. thumbs up

Kista, Stockholm
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Du har gett mig mod, jag ger mig på att slänga isär den och göra rent och byta packningar, funkar det inte får jag ta en isärplockad maskin nånstans

Nån som vet vart man kan hitta nya tryckklockor? edit: är det manometer det heter kanske?

Vingåker
Här sen Maj 2006

Swedol eller närmst hydraul-firma, lycka till. En sån press hade stått fint i verkstan!

Renovera verkstadspress
1295 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande