Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
23 besök idag (13325 totalt) |
SÄLJES: BMW M3
PRIS: BUD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mil: 12.800 Regnr: RAD307 Nyservad! Historia: Uttagen 1996-01-04 i Tyskland. Import 1999-11-03 till Sverige. ombyggd Sommar 2009 (SFRo besiktigad) - Skattad och besiktigad - Reg/SFRo bes med Sparco stolar och hel-skruvbur från Weicher-Sport Uttrustning: - 321 hk 6-växlad manuell med shortshift (ej SMG) - Petrol-Mica metallic - Stora färddatorn - Larm med fjernstyrt c-lås - El-hissar fram - Brandsläckare - 2 zons klimatanläggning med fungerande AC - Aluminiumdörrar med alu-dörrsidor (samma som GT modellen) - Golv och täckskiva mellan kupe/bagage i aluminium - Ursprungskontroll och alla besiktningspapper finns sedan bilen kom till Sverige - Bilen är helt rensad invändigt och väger 1360 kg (orginal vikt 1590 kg) - OBS ej sollucka Inspektion 2 gjort vid 11.000 mil (Stora servicen med ventiljustering) - o-ringar och packningarna i vanos bytt - Bränslefilter - Tändstift - oljefilter - Mikrofilter - olja (TWS-10w60) - Diffolja (SAF-XJ 75W-140) - Växellådsolja - Bromsvätska (ATE Superblue) - Torkfilter till AC samt fyllning av gas på auktoriserad kylfirma - Benzinslangar - Riprem/kilrem - Fjäderskål - Fjädertallrikar - Bärarmer bak - Renovering bakaksel och drivaksel - Renovering fjädertårn - Renovering infästning bak+diff - Reperation bromsok - Alla packningar bytt - Växelförarlänkage med nya bussningar, sprintar och ny synkroring till 5:an. Chassi mod: - Bilstein PSS9 version "ClubSport" (fullt ställbara och ngt hårdare fjädrar) - Millway ställbara topplagringar fram (camber/caster) - Millway camberstag bak - Ställbara H&R krängningshämmare fram & bak (28/24 mm) - PowerFlex/Millway bussningar i hela bilen - H&H Motorsport fjäderbensstag fram och bak - BMW X-Brace (från M3 cab) Styling: - Angel eyes framlampor med integrerade blinkers - LED baklampor - M3-GT läpper - Kolfiber list vid handskfack (org BMW) - Kolfiber mittkonsol - AC schnitzer pedaler i alu - H&H motorsport handbromsgrep - Vita G-power dials Broms mod: - Hållborrade ventilerade otto Zimmermann M3 3.2 315 x 28 mm fram (nya orginal kan följa med vid köp) - orginal ventilerade bromsskivor 312 x 20 mm bak - Red stuff belägg fram och Green stuff bak (nya) - ATE Superblue bromsvätska (nyligen bytt) - Goodridge stålomspunna bromsslangar runt om Övrigt mod: - BMW GT/cab fälgar med Michelin Pilot Sport Cup R-däck 225-45-17 fram och 255-40-17 bak (nyligen refurbished) - BMW orginal fälgar med Nankang NS-2 225-45-17 fram och 245-40-17 bak - orginal avgassystem monterat - Sport-koppling med stålomspunnen slang - Bosch panelfilter i orginal luftfilterbox (öppet sportsfilter följar med) - Sparco Evo och Sparco Evo2 Plus stolar med Sparco 3 punktsbälten - Momo moccaratt (350mm) och nav med OMP 60mm ratt-spacer - Nytt batteri 2011 - Weicher helbur Info: - Servicebok finns - Kvitto på nästan allt - Inga pixelfel på nån display - Alla nycklar finns - AC-Schnitzer ratt med airbag följar med (för besiktning) - Bra skick - Hjulinställning med c:a 3,5 grader negativ camber fram samt 3,0 bak, har gett ett jämt slitage och jämna temperaturer. OBS: olja (Castrol TWS 10-60) och bromvätska (ATE Super Blue) nyligen bytt + bromsbelägg Har säkart glömt bort nogla saker, men fråga gärna. (jag är dansk) |
||||||
Jag tar hem bilen till Sverige den 15. augusti, så om du vill titta på den, skicka ett meddelande.
|
||||||
whaaat?!
Sælger du?? og her skulle jeg lige til at skrive om jeg kunne leje den her i sep. da jeg skal på ringen! :o) _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||||
Re: whaaat?!
Tja... hvis jeg får en ok pris for den, så ryger den ... så kan jeg nemlig kobe noget andet ... ellers beholder jeg den og laver den endnu vildere ... nu må vi se ![]() Men jeg er selvfolgelig åben for bud :P Uppdaterat med nytt pris! |
||||||
Re:
Skicka mig ett om med dit nr, då ringar jag dig upp, så vi kan avtala.. :-) |
||||||
Re:
Bilen finns nu i Malmö. Kom med bud, den skal säljas NU! Diffklumpen är bytt för et par dagar sedan, då den gamla gick sönder på väg hem från ringen. |
||||||
|
||||||
|
||||||
Re:
Hej Henrik, Det är dom nyasta bilder som är här på rejsa, men har lite bilder som är tagit på ringen av andra. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Min snabbaste tid är 8:03, men går att köra lite snabbare, men jag våger inte :-) |
||||||
Helt klart intressant.... allmänt skick? rost,repor,bulor nått som bör åtgärdas?
mvh Henrik smygarn811@hotmail.com _________________ Henrik Karlsson |
||||||
Jag är intresserad men det är långt att åka och en godkänd besiktning skulle var mycket värt! Så se till att få den besiktigad nu så vi kan se att avgasvärden osv är ok.
Det tycker jag är mycket viktigt för att ha koll på hur bilen är överlag och gör den säkert mer lättsåld i vilket fall! ![]() _________________ Olle Andersson |
||||||
Re:
BTG bara :-) Infectious: Jep, men nu är jag flyttat til Danmark, så har inte så mycket tid till detta, har en som kommer och tittar på bilen i denne veckan, som själv kan besiktiga den ... avgasvärden är fina, det er standard avgas och allt blev bytt (LMM, mm) till sista besiktning, då jag hadde lite problem med dessa värden. |
||||||
|
||||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
23 besök idag (13325 totalt) |