Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3836 besök totalt |
_________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||
Jag blir bara förbannad när jag ser skiten
![]() Bra tips för övrigt ![]() |
||||
Problemet är, sedan internet gjorde ebay etc tillgängligt för den stora massan, att folk vill ha det billigt! Jag drev en webshop för många år sedan och det gick strålande i början, men i takt med att fler började importera och sälja lågprisprodukter gick det sämre och sämre. Ofta fick jag mail med frågor om varför mina produkter var dyrare än andra, och folk tyckte inte att kvalité spelade någon roll. Jag vägrade sälja billigt skräp och till slut tappade jag lusten och lade ner shoppen.
Man får alltid vad man betalar för! |
||||
+1 Nästan iaf, välrenomerade företag som man kan handla av till bra pris med hjälp av valutavinst och prispress på deras lokala marknad trumfar ju ibland inhemska köp. Men Ebay not so much min grej typ... _________________ ![]() |
||||
Så dålig kvalitet på bilprylar borde vara straffbart, på nåt sätt!
Men allt som är billigt är inte dåligt. Och ibland är det så mycket varumärkespåslag att det blir löjligt åt andra hållet. _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||||
Absolut som det är i vissa branscher när man kan ha 70% rea & fortfarande tjäna en hacka... _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
![]() Undrar hur många det är som skule handla budget klätterprylar, dykprylar etc. Men vänta, säkerhetsbälten köps ju ibland med annat än perfekt säkerhet för ögonen (passform, infästning mm). Begagnad FIAstol... |
||||
Det är väl ungefär det som det handlar om: en sund avvägning mellan kostnad och kvalitet.
Grabben har hållit på med radiostyrd racing i drygt tio år. Nuvarande bilar är bla en 1:10 el-asfalträser, som kostat över 10 papp i delar. Ändå väljer han att köra med en kina-radio som kostar 500 istället för en märkesradio som kostar 3000, därför att den gör samma sak och inte har sämre precision. Han/jag hade aldrig haft råd att börja med de grejer han har nu och därför hade det aldrig blivit nåt. Eller som den ELM327 som jag köpte på ebay för 105sek, inkl frakt. Då har jag en komplett odb2-läsare/skrivare, med felkodsåterställning, i mobilen (Torque) för under 150 spänn. Jag är nöjd med pris och funktion, men vill andra betala mer så är det ok med mej. _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||||
Självklart behöver inte lågt pris betyda skräp, men när det kommer till säkerhetskritisk utrustning i bilen kanske man bör vara på sin vakt.
![]() Jag tenderar själv att Ebay-shoppa en del, men då mest elektronik och eventuellt motordelar. Inget av det gör (förhoppningsvis) att jag kör av vägen i alla fall. ![]() _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||
Var bara tvungen att göra fat guy Nardi test på min egen Ebayratt och den var sjukt styv, jag hade väl tur. Vissa grejjer på Ebay är bara så sjukt billiga att man chansar, går det så går det. Nätenhet till tjejens grabbs x-box, 800 spänn på lokala gamestore, 150 spänn inkl frakt på ebay. Hundraprocentig kopia på originalet, stod t o m Microsoft på den. Nu menar jag verkligen hundraprocentig så jag misstänker att det var en original som helt enkelt bara inte passerade 5-6 profitörer på vägen.
Fungerar klockrent efter många månaders 24-7-spelande ![]() _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
Även kända kvalitetsmärken lägger i stor utsträckning sin tillverkning i Kina idag. (om inte redan på utsidan, så står det ofta "Made in China" på flertalet interna delar, speciellt elektronik.) Så, det är ju knappast så att kineserna inte kan, utan snarare att de är extremt effektiva. Allt som inte specas in i minsta detalj blir billigast tänkbara lösning. Inte riktigt som att lägga ut ett jobb på ett europeiskt företag...
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3836 besök totalt |