Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Formula hybrid, hjulupphängning och däcksrörelser
1104 besök totalt
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5260


Trådstartare

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42289

Forumägare
Forumägare

Pontus Fyhr skrev:
http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=ZnzXk-A7Avw

Tankar?


- va, åker vi baklänges???? Näää, jahaaaaa!

- Ingen ABS ser jag
- Vafalls, grön asfalt med strån i, ska man köra på den?


Sorry



PS: Är det elbilar numera? Nääää... hybrid? http://www.youtube.com/watch?v=mNl4dFQMh6o&NR=1

_________________
Magnus Thomé
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Hybrid = Att man kör på både asfalt och gräs?

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Jon MW
Stockholm
Här sen Maj 2006
Inlägg: 77



Hur kör ni?

Jaha det va osvald som körde, det förklarar ju en del.

En lite mer seriös grej, va hade ni för däckstryck under den körningen?

_________________
Jon Myhr Wahlén
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5260


Trådstartare
Jon MW skrev:
Hur kör ni?

Jaha det va osvald som körde, det förklarar ju en del.

En lite mer seriös grej, va hade ni för däckstryck under den körningen?


1.1 bar kallt, vilket är relativt högt jämfört med vad vi kört på tidigare bilar med de däcken (hoosier r25b 10x6").

Det var främst däcksrörelserna jag var intresserad av tankar kring, det ser ut som contactpatch rör sig bra nära 50mm, vilket skulle vara väldigt anmärkningsvärt då vår scrub är ca 25mm. Så scrub går mot negativ i mitten av kurvan.

Ja körningen i sig är inget vidare, men just detta klippet visade störst däcksrörelse, det kommer ett till på dämpare/krängningshämmare med en ännu sämre förare om ett slag.

Edit: För lite ytterligare info, så stämmer det bra som herr Thomé skrev att det är en hybrid, vi fick tyvärr köra andra halvan av testdagen på enbart el då en pin i rattkontakten gått av och vi hade därmed varken koppling eller växling. Den väger 300 kg utan förare (vilket är mycket i sammanhanget) och drivs av en 30kW elmaskin samt en Honda CRF250 som parallellhybrid.

Här är nästa video på stötdämpare och krängningshämmare:
http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=8FedpnKHjGE

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Jon MW
Stockholm
Här sen Maj 2006
Inlägg: 77



1.1 bar låter väldigt högt, vi brukar sätta runt 0.65-0.75 kallt beroende på yttertemp och brukar sikta på 0,85-0,9 varmt. Som en liten jämförelse kan jag lägga upp ett liknande klipp på våran bil. Det är inte riktigt lika bra vinkel och deformationen är inte riktigt lika stor, men det är ändå stora deformationer i förhållande till scrub.

http://www.youtube.com/watch?v=DuBFK-mhLcc

_________________
Jon Myhr Wahlén
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5898



Pontus Fyhr skrev:
http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=ZnzXk-A7Avw

Tankar?


Det måste ha varit en fin videokamera ni filmat med

Nu måste det vara dax att lämna parkeringsplatser och landningsbanor och åka på lite riktiga banor. Det är först då ni kan få riktig feedback på hur bilen beter sig. Knutan på fredag eftermiddag?

_________________
Patrik Skoog
Citera
Bilder o videos
Formula hybrid, hjulupphängning och däcksrörelser
1104 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande