Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3502 besök totalt |
7:12 Viper ACR
Men det verkar vara nån eftermarknads version.. är inte helt klart. http://jalopnik.com/5840489/dodge-vi _________________ Mathias Lövdblad |
||||
Re: 7:12 Viper ACR
Det är väl vanliga ACR och sedan cup varianten som gått ännu snabbare? http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_V _________________ Anders Hansson |
||||
Re:
heheeh jo så var det väl, men jag hakade faktiskt på bort till armcokurve sen var det som jag lagt i backen! ![]()
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
En video från rekord körningen på Ringen..
![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=c4-e3 _________________ Stefan Jansson Chrysler Viper GTS-99 Viper club nordic/PCS11900 |
||||
Re:
Jämfört med filmerna på t.ex. Nissan GT-R, så känns det ju som att man flyttats tillbaka åtminstone 30 år i tiden.. Det skakar, vinglar, hoppar och far. Men f-n vad det går undan! ![]() ![]() Går det att köpa en sån där bil i Europa, och vad kostar den i så fall? _________________ -- |
||||
Re:
Går att köpa i Tyskland kolla in Mobile... ![]() ![]() ![]() Vipern är en flinta bil om man gemför med tex en Nissan GTR Vipern har inga hjälpmedel förutom ABS men som sakt det går att köra fort med en flinta bil... ![]() _________________ Stefan Jansson Chrysler Viper GTS-99 Viper club nordic/PCS11900 |
||||
Kul film, coolt intro. Säkert särskilt impoterande för amerikaner. Också roligt att de åker i kurvan Aremburg...
Jag tycker också down-force mätaren i högerkant av filmen var rolig. Jag undrar var givaren sitter och vad den mäter? Kanske bakvingen? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Hade varit trevligare men en hastighetsmätare ![]() _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 ![]() |
||||
Gillar attacken på växelspaken. MOSA i 3:an.
![]() Nån som vet vad för däck och hur mycket pulver dom lämnar? _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||
Re:
Michelin Pilot Sport Cup däck sitter det orginal på ACR modellen. 640 hästar har Dodge Viper ACR Generation 4. ![]() ![]() ![]() Det är fränt att "flinta" bilarna kör ifrån dom sk. bättre bilarna för det har man fått höra i alla år att det finns ju ingen väghållning på amerikanska bilar ! Men det krävs lite av den som skall åka fort men en sådan här vagn. _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||||
Re:
Nja, det är väl just det som är skillnaden. De har ju i alla år inte haft någon väghållning. Stel bakaxel och bladfjädrar kör ingen snabbt oavsett hur mycket hår på bröstet man än har... När de nu har väghållning är det superkul att se kärnreaktor-motorerna komma till sin rätt! Mer bang for the buck är nog svårfunnet. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
Bladfjädring har oförtjänt dåligt rykte. Zr1 går väl fort nog? Andra fjädervarianter är kanske bättre eftersom de flesta väljer det men det är absolut inte värdelöst som de ofta låter som. Låg ofjädrad vikt är ju en fördel. F1 bilarnas konstruktion bygger ju också på platta element som fjädrar. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Re:
2 pers???? Är det curbvikten eller? _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
Estimated Weight
(with two people) 3,408 lbs. (1552 kg), ACR; 3,366 lbs. (1533 kg) ACR with Hard Core (Audio Delete) Package Weight distribution, ACR: 49.5/50.5 okey, jag hittade det! De har verkligen lyckats med att få ner vikten! ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3502 besök totalt |