| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Ball e28 M50 TURBO! 60k!
|
1649 besök totalt |
|
Synd att låta bilen bara stå nu när jag inte har så mycket tid över så jag säljer klabbet om jag får ett bra pris. Projekt tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/view Motor o v-låda sitter nu i bilen, kardan likaså. Motorn har jag snurrat två varv för hand, för att kolla så allt går fritt! Alltså aldrig startad! M50b28 IV Toppdeckat block. oringat. Mirafrästa ventilsäten Dubbla insugskammar Nya lager och packningar Ny kamkedja Ny oljepumpskedja Svetsad oljepump Nya ARP i toppen Nytt Race termostat Nytt Vattenpump med impeller av stål NY! Stora drivremmen NY! NGK R5671A-8 Nya! Castrol 5-40W Magnatec självklart nytt! M52B28 vev M52B28 Kolvar M50 IV stakar M30 startmotor Det lätta s38b36 svänghjulet. 765 tryckplatta Nytt 4 puckad sinter gått 40 mil, som ny! Precision 6765 som gått 160mil, som ny! 320d E46 låda. Saker som ingår i köpet: Innovate MTX-L Lambda NY! Lintec LR100C filtret NYTT! Kollektor T4 med wg utgång byggd av PPF NY! Extra turbofläns T4 NY! Grenrörsböjar och rör NYTT! Bmw original avgasmuttrar NYA! PPF Avgasfläns NY! 1l Motul RBF 660 bromsvätska DYYYR OCH NY i ouppbrutna förpackningar såklart. Autogauge mätare, oljetemp, oljetryck, Vattentemp, ska finnas en till mätare men glömt självklart nya och med givare. SPAL 382mm sugande fläkt NY! V-bandsfläns 3,5" med extra fläns NY! Bilen är en 528 från början om kan reggas med m50:in som sugmotor. Egenbyggd växellåds fäste. Egenbyggd motorfäste. ombyggd torpedvägg för enklare dragning för för osv. ombyggd innerskärm för enklare montering av turbon. Rensad invändigt. Limmad taklucka. Nya originaldämpare runt om. Sänkt 60/40 med motornords prylar. Lamelldiff 25% M5 e34 bromsar runt om dvs 315mm och 300mm Duktigt fint skick! Greenstuff belägg runt om och stålomspunna slangar fram. Batteri bakflyttat i skuffen och el draget. M535I stolar fram. Resten av inredningen finns såklart sparad!
Står nu på m5e34 fälgar utan kåpor. BBS RX 203 17" i bra skick kan fås med. Saker som jag tar mig rätten till att behålla om jag vill. BBS front BBS ratt BBS vinge bak (Sjukt ovanlig) Har med säkerhet glömt massor. Har kvitton på sakerna ifrån PPF. Säljer allt för 60k! Byten mot e36, e46 och e34 med pengar imellan är intressant! Mvh Erik 0737266822 _________________ Erik Arrhenius 0737266822 |
![]() |
SÄLJES
|
1649 besök totalt |