| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Laga tyget på Sparco stolar?
|
2 besök senaste veckan (3265 totalt) |
|
Tjooo. Ena sidan på min ena Sparco Rev Plus stol har blivit skadat på två ställen i tyget. Kan man lämna in stolen till vem som helst eller måste någon speciell person fixa? Stolarna är ju FIA-godkända men kommer visserligen nog aldrig behöva använda stolarna så att godkänningen behövs. Försvinner godkänningen om man lagar det? OBS! Stolarna ser jäkligt skitiga ut på sidan där, men det är de inte. Kameran får det att se så ut Så bli inte äcklade *tihihhi*
_________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||
|
Jag var halvvägs att hitta någon lösning på samma problem själv men det rann ut i sanden.
Så om och när du skulle hitta lösning på detta så informera gärna mig om detta
//oscar _________________ Oscar Lindengren Volvo 242DL ( snart 242 T6 ) Nissan Sunny Gti-R Honda CBR954RR |
||
|
Jag har hört men vet inte sanningshalten i det att Sandtler.de har tyg till sparcostolar, dock står det isåfall sandtler på dom. Någon får me rän gärna luska i detta då jag lider av detta i betydligt högre grad än på bilderna.
tyvärr verkar sparcos tyg va rätt känsligt och går sönder rätt lätt..
streetperformance i göteborg kollade jag med tidigare i somras om nytt tyg, och det gick på ca 1400 om jag mins rätt, då till en sparco Evo. _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||
|
Re:
För hela stolen då eller? Borde räcka med att limma dit täckande bitar. _________________ M a r k u s E c k e r b r a n d h Porsche 924 |
||
|
eller kolla i en välsorterad tyghandlare, köp lämpligt tyg, sprätta loss det gamla tyget och kopiera till det nya..
synd att många stolar har riktigt skittyg på sidorna.. självklart kan du ju låta ett proffs som "sybo" sy om stolen oxå.. _________________ //Johan Karlsson |
||
|
Jag hade samma problem för några år sedan och ringde runt till folk som kan sy. Ca 1500-2000 kr per stolmvar priserna jag fick då i Sthlm.
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
alltså det jag skrev va för en komplett stolsklädes.
Alltså ett nytt original från sparco. Bara slita av det gamla, och på med det nya. dock står man ju med samma problem om några år (ca 5år tog det för mig att slita hål, med ca 5 banträffar per år) _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||
|
Re:
Såhär gjorde jag med mina recaro spg-stolar. Hittade även lite tyg som blev över men vet inte om det är samma som sitter på sparcon? Tyget köpte jag från en firma som syr om klädsel till bil/båt. Kostade runt 500kr/metern om jag inte minns helt fel. _________________ /Mikael Olofsson Lancia Delta Integrale EVO -91(Såld) Lancia Delta Integrale EVO -92 Repsol (Projekt) |
||
|
Alltså, att laga en reva i stolen kräver ingen större skicklighet med nål och tråd. Med svart tråd syns lagningen knappt heller. Jag lagade en reva mycket lik dina i min stol på 30min med nål och kraftigare sytråd och jag har på sin höjd sytt i en knapp innan. Har hållit perfekt i 2 år, utan tecken på att gå upp.
Börja med att sy runt kanterna runt hålet/revan. Det stärker upp kanterna och ser till att hålet inte fortsätter växa. Sedan syr du ihop och sluter öppningen. Då syr du alltså så tråden går runt och fäster i de stärkta kanter du just sytt. Lycka till! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (3265 totalt) |