| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Special-pallbockar, att ha under hjulet.
|
2 besök senaste veckan (13161 totalt) |
|
Lecablock...
(jo, de skräpar ner men är stabila och billiga).
Hjuldollys finns ju lite här och där, men just den designen tror jag mig inte ha sett som Kinaprodukt (dvs shopping på lågprisgrunkvaruhusen). Hjuldollys och sen göra "ställ" till dem så de står högre och stabilt? |
||
|
Går att köpa ramper på biltema som ger samma funktion, man måste inte köra upp på dom, kan ju lika gärna lyfta med domkraft o sen ställa in dom under däcken.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Ve |
||
|
köpte två biltemaramper en gång o använde dem en gång....
knäckte stänklappen bak när jag backade upp med en 245:a :-( Men det största felet med dem var att de tog sån plats på längden när man kröp omkring därunder att de upplevdes vara i vägen hela tiden. Nuförtiden har jag lecablockslösningen, fast med tegelsten istället om jag inte kör med pallbockar _________________ Mats Andersen |
||
|
Re:
Har inte heller hört mycket gott om biltemas ramper... En kollega körde upp sin Jänkare på ett par sånna och de vek sig som en fällkniv.... förvisso en tung bil men inte 2ton på en axel! Har du möjligheten så tillverka egna.... _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||
|
nädå
bara klippa lite 4 mm durkplåt, knäcka den och svetsa med en svets som tar alu... fixar vem som helst som har en normalt garage på nån timme *blink* (inte jag i alla fall... de kommer att bli vääldigt dyra.. nä heja lecablocksklubben *yeah-yeah-yeah*) fast rätt fina var dom _________________ Mats Andersen |
||
|
Re:
Gör dom i plåt då
_________________ Jonas Rithell |
||
|
okej, inte helt billiga, men känns jäkligt smidigt!
Går såklart att låsa dem i upplyft läge. http://www.verktygsboden.se/domkraft _________________ Johan Eriksson |
||
|
En Clubman går väl bra
...men JAG skulle definitivt inte krypa in under en Caddy upphissad på dom där ...gjorde egna ramper på tidigare arbetsplatsen med hjälp av fyrkantsrör och durkplåt i aluminium, men dom gjordes triangulerade och med bred säkerhetsmarginal
_________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Special-pallbockar, att ha under hjulet.
|
2 besök senaste veckan (13161 totalt) |