| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Aluminium fälgar till Lotus Europa ! SÅLDA !
|
1654 besök totalt |
|
En uppsättning med 4 st kompletta hjul till Lotus Europa (å säkert en del andra engelska bilar) Däcken är fräscha, men ganska gamla så dom följer med på köpet. (alltså inget att köra bana med... )
Fälgarna är av en ganska ovanlig modell och i bra skick. Måtten är 6 x 13", på bakfälgarna sitter det 205 däck & det ser ut som om man skulle kunna klämma på 225:or, framdäcken är 185:or Kul och ovanliga fälgar för den som vill köra bana med sin europa. Pris 2500 kr, eller högsta bud. Skicka PM vid intresse.
_________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
|
Såvitt jag vet så har alla europor samma bultcirkel, 4x3.75
Et talet på dessa fälgar vet jag inte just nu (hittar inte fotot jag tog på baksidan av fälgen), men jag är tillbaks i småland & mitt garage på fredag. Då ska jag kolla dessa uppgifter. Alla 4 fälgarna är identiska, men det sitter olika däck dimensioner på dom just nu. Återkommer med mer info på fredag !
_________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
|
Då har jag varit ute i garaget.
Det finns inget ET angivet på baksidan av fälgarna som det brukar göra, det enda som står är 6x13" Men jag mätte med stålskala & enligt mina beräkningar så borde Et talet bli 14 !? Bifogar en skiss.
|
ok tack för att du mätte,
Det hade nog passat bra bak på min bil, men fram behöver jag nästan 10 mm till, dvs. et24. Jag får nog tyvärr avstå. Om jag inte lyckas googla fram någon annan rekomendation vill säga. /Johan _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
|
Nu även till salu på tradera.
![]() |
SÄLJES
|
1654 besök totalt |